Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skillnad drivrutiner XP HE och Pro


kentinet

Rekommendera Poster

Vad är det för skillnad mellan drivrutinerna till USB portarna mellan XP HE och XP PROF?

En bekant har en fjärrkontroll med IR som man pluggar in i USB. På Proffessional datorn funkar den men inte i Home edition datorn. Han har aldrig installerat några drv i Prof. datorn utan bara stoppat in den och den har funkat, men den funkar inte i HE.

 

Det är en model 1039 och Microsoft är tillverkare.

 

/K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad mellan drivrutinerna till USB portarna mellan XP HE och XP PROF?

En bekant har en fjärrkontroll med IR som man pluggar in i USB. På Proffessional datorn funkar den men inte i Home edition datorn. Han har aldrig installerat några drv i Prof. datorn utan bara stoppat in den och den har funkat, men den funkar inte i HE.

 

Det är en model 1039 och Microsoft är tillverkare.

 

/K.

 

 

Vad är det för servicepack installerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är någon speciell skillnad Windows.

Tror den avgörande skillnaden ligger i datorernas hårdvara. Och drivare till hårdvaran.

Eftersom jag flera gånger sett hur olika bra Windows fungerar på olika hårdvara.

 

En annan sak är att på mina sista datorbyggen så har det alltid medföljt USB drivare på CDn med drivare till moderkortet .

Min slutsats är att USB portarna på mina senaste moderkort inte fungerar med Windows egna drivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dustinhome.se/pd_5010077819.aspx

 

Hej jag antar att det är den här fjärrkontrollen du frågar om.

 

Den är ju avsedd för XP Media Center.(Påstås på något ställe även fungera för Media center i Vista och Win 7)

 

Vilka funktioner kan man förvänta sig för XP utan MCE som i den XP Prof du nämner?.

Eller är det en XP Media Center.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...