Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero 9


Necker100

Rekommendera Poster

Hej. Jag har Nero 9 fullversion.Först hade jag den gratis "försöksversionen", så köpte jag skivan.Installerade. Fungerade dåligt.Installerade om.Fungerade dåligt. Skrev till Nero i Tyskland, fick ett obegripligt svar, med massa filer som donas med på datorn.Vågade ej röra detta.Installerad om.Uppdaterade på Nero´s hemsida. Nja. Funkar fortfarande inte bra.

T ex kan jag inte koda om.Foto snappers kan inte visa ett enda filformat.Show time visar inte bild men väl ljud. Film går ej att redigera.Bränna en ljud cd går dock. Jag undra vad jag egentligen har detta program för. Jag vet att det kommit ett nytt Nero Reload som passar W7, som jag har. Men vem vågar köpa det, med tanke på hur Nero 9 fungerar. Tråkigt men sant, detta program som överallt höjs till skyarna !!

Necker100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det verkar inte som du fått fullversionen av Nero 9 som heter reloaded. Vad heter din skiva,Hur mycket kostade den.Trial versionen är ju som reloaded (trialen har viss inskränkning vad gäller AVCHD .

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Larsas. Jag har Nero 9 - inte realoadedversionen-från början hade jag"trialen" sedan köpte jag skivan 700: nånting, tror jag.Det har aldrig funkat helt bra. Någon har sagt mig att det kan vara så att allt inte försvann ur datorn när jag avinstallerade "trilalen". Att det krånglat till sig p g a av detta. Man kunde ha ett särskilt program som avinstallerade Nero ???, detta kunde hämtas på nätet. Det har jag inte gjort. Vad är din uppfattning om detta ?

Tack för att du svarade

Necker100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Verktyg för avinstallering-

http://www.nero.com/enu/tools-utilities.html#tab4

 

Fullversion att ladda ner

http://www.nero.com/enu/downloads-nero9-trial.php

 

SIBA säljer ju något de kallar enbart Nero 9 för 799 kr som verkar vara fullversion inkl.Neros backup program .Hos Nero, genom nedladdning, får man ju för 559 kr förutom Nero 9 reloaded som bonus Backitup så det är inte orimligt att det är så.

 

Jag skulle testa att avinstallera Nero med verktyget sedan hämta,installera och då mata in licensnumret. Du kan ju också först efter avinstalleringen installera skivan MEN! trialversionen är den senaste versionen av Nero 9 som dessutom är anpassad för Windows7.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thumbsup.gif

 

Hej.Jag skulle rekommendera dig att avinstallera Nero 9,och istället installera Ashampoo Burning Studio 9.

Nero 9 är som du skriver,överskattat med en massa funktioner som du inte behöver.

Nero har ju blivit så mycket mer än ett vanligt brännarprogram som det var i början.

Nero 9 är stort och tar onödig plats i datorn,samt segar ner den.

 

Ashampoo Burning Studio gör det som det är tänkt att det skall klara,

nämligen bränna skivor. Det klarar dessutom en del andra funktioner som att bränna image-filer,

bränna dvd-filmer och rippa musik.

 

Fungerar bra i Windows 7.

 

du hittar det på:

 

http://www2.ashampoo.com/webcache/html/1/product_2_2210___EUR.htm

 

Synd att du betalat så mycket pengar för ett så överskattat program....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har använt Nero 9 trialversion med Windows 7 och det har faktiskt fungerat felfritt. Jag tror problemet med programmet löser sig med rensning och nedladdning av den senaste versionen från Nero.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo,det kanske det gör.Men varför skall man använda något som är segt och datorkrävande och fullt med massa funktioner som den normale användaren inte behöver. 99 % av användarna klarar sig säkert med att bränna cd/dvd-skivor,och då räcker Ashampoo Burning Studio 9.

 

Håller du inte med mig Larsas?

 

Sedan kan jag förstå att det är lätt att fastna för Neros marknadsföring,inte alla som känner till Ashampoo heller kan jag tänka mig.

 

Ett tips, använd Revo uninstaller när du avinstallerar det.annars kommer det att ligga kvar jättemycket skräpfiler efter Nero.

 

Lite nyfiken; vad har du tänkt att använda Nero 9 till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Både Larsas och Sehnsucht !!!

Stort tack !! Vad jag ska Nero till ?? ja i första hand bränna skivor, så ändra filformat, samt klippa samman filmer ( fast inget av detta funkar ju just nu, hahaha ) Jag ska avinstallera med hjälp av det rekommenderade programmet samt kolla

ashampo

Vänligen necker100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde så att jag avinstallerade Nero med hjälp av den rekommenderade filenhttp://www.nero.com/...nero9-trial.php

Samt för femtioelfte gången installerade på nytt. Tro mig eller ej. DET FUNKAR NU, okej jag har bara hastigt kollat, men det ser bra ut

Ovärderlig hjälp från dig och Larsas.

Jag har ett problem till ( när detta gick så bra), men inte tid just nu Återkommer

necker100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

:unsure: Hej, här är en till med Nero 9 problem: Kör Windows 7 Professional x64 och har enligt Nero support den senaste versionen installerad efter ominstallation. Kör även blu-ray tillägget.

Jag har samma problem: Nero show funkar dåligt eller inte alls, hänger sig direkt vid växling av fil tex. Mina problem började när jag ville konvertera wtv-filer ( Tv-program inspelade i WMC ) för bränning i blu-ray miljö. Omkodningen fungerar egetligen så när som på en av fem program där jag tappar ljudet. Övriga filer OK. Ljudet finns dock i Windows media player som fungerar perfekt. Men inte i Nero. Många mail hit och dit med supporten som dock är långsam. Nu har dom givit upp verkar det.

Om jag har Reload vet jag inte, det framgår inte någonstans, bara på hemsidan. Sedan kan dom inte stava av "Hemmaunderhållning" korrekt heller..., kanske av samma kvalite som programmet i övrigt? Jag tror att x64 skapar mina problem, det är ännu inte helt kompatibelt med Nero9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...