Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word - hur delar man sidan i två?


Yoga

Rekommendera Poster

Nice utseende på nya forumet!

 

Till frågan:

 

Jag vill dela en sida i word i två delar (vertikalt) så jag kan skriva på ena sidan och exempelvis lägga upp bilder på andra sidan jämsides med texten. Ngn som vet hur man fixar detta?

 

Undrar också om det finns ngt snabbkommando för att aktivera/deaktivera fetstil

 

Mvh Yoga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice utseende på nya forumet!

 

Till frågan:

 

Jag vill dela en sida i word i två delar (vertikalt) så jag kan skriva på ena sidan och exempelvis lägga upp bilder på andra sidan jämsides med texten. Ngn som vet hur man fixar detta?

 

Undrar också om det finns ngt snabbkommando för att aktivera/deaktivera fetstil

 

Mvh Yoga

 

1) dela upp sidan vertikalt kan du göra på många sätt. Spalter (som hittas under fliken sidlayout) eller med en tabell (fliken infoga) är väl det jag spontant kommer på.

 

2) Ctrl + F funkar använder du office 2007 kan du använda dig av kombinationen Alt +w +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om du vill ha bilderna parallellt med texten, dvs att de följer med motsvarande textstycke, gör du så här:

  1. Öka högermarginalen på sidan tills du har en lagom bred textspalt med plats för bilder till höger.
  2. Infoga en bild i textspalten.
  3. Dra ut bilden i marginalen. Om du inte kan flytta bilden, ändra figursättning till Rektangulärt.

På detta sätt ligger bilden i marginalen medan bildens "ankare" ligger i texten och om texten flyttas följer även bilden med.

 

Hälsningar

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Enklaste sättet att dela upp en sida är, som så ofta förr, använda tabeller. Där kan du separera text och bild, men ändå se till att de ligger intill varandra. Det går även att i bildens formatering ange var och hur bilden skall placera, men det tar tid, ibland...

Snabbknapp för FETSTIL - ctrl+f

 

Nice utseende på nya forumet!

 

Till frågan:

 

Jag vill dela en sida i word i två delar (vertikalt) så jag kan skriva på ena sidan och exempelvis lägga upp bilder på andra sidan jämsides med texten. Ngn som vet hur man fixar detta?

 

Undrar också om det finns ngt snabbkommando för att aktivera/deaktivera fetstil

 

Mvh Yoga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
ottarpslisa

snabbkommando för att göra större alternativt mindre text är ctrl större än och mindre än :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...