Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felaktig vara från Boxer


Doppingen

Rekommendera Poster

Vad har jag egentligen rätt till?

En envis telefonförsäljare från Boxer ringde och tjatade 3-4 ggr eftersom jag var lite osäker på mitt behov av ett Boxer Extrakort för 79 kr/mån. Jag skulle få en inspelningsbar box med HDMI (vilket han påpekade flera gånger) och MPEG4 mottagare för endast 1 kr på köpet. Enligt säljaren skulle det vara den vassaste mottagaren som Boxer säljer på sin hemsida. Detta lät ju lockande så jag gick med på dealen till sist.

 

Döm om min förvåning när jag två dagar senare packar upp boxen och det visar sig att den vare sig har MPEG4 stöd eller HDMI-utgång. Mycket märkligt tyckte jag och jag ringer givetvis Boxer direkt för att påpeka detta. Kundmottagaren som för övrigt var mycket vänlig, menade att alternativet jag hade var att returnera den och bryta avtalet (jag kunde faktiskt få slippa returfrakten, tänk va stort!!!), alternativt att jag slantade upp ett par tusen så kunde jag få en box enligt specifikationen.

 

Min kunnighet är något begränsad vad som gäller här, men borde man inte ha rätt till en produkt som motsvarar specifikationen (dvs utan att betala mellanskillnaden)?

 

Det tycks ju helt rubbat att man som telefonförsäljare kan rappla ur sig vad som helst bara för att få sälja en pryl. Att sedan kunden blir grymt missnöjd och måste utstå stora vedermödor för att hämta grejen på utlämningsstället, bli besviken, ringa klagosamtal och till sist packa eländet och skicka tillbaka prylarna. Det gynnar ju knappast Boxer om man så säger - Just nu lutar jag faktiskt åt att säga upp hela fadderullan och gå över till Telias IP-TV bara av princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag tycker att Du skall vända Dig till konsumentrådgivaren i Din kommun.Det är tydligen en osund affärsmetod som Boxersäljarna har börjat med. Min måg åkte på samma sak som Du.Men efter många turer så ordnade det sig för honom. Fråga inte hur, för jag vet inte.Hoppas att det går bra för Dig.

essin :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag egentligen rätt till?

Det tycks ju helt rubbat att man som telefonförsäljare kan rappla ur sig vad som helst bara för att få sälja en pryl. Att sedan kunden blir grymt missnöjd och måste utstå stora vedermödor för att hämta grejen på utlämningsstället, bli besviken, ringa klagosamtal och till sist packa eländet och skicka tillbaka prylarna. Det gynnar ju knappast Boxer om man så säger - Just nu lutar jag faktiskt åt att säga upp hela fadderullan och gå över till Telias IP-TV bara av princip.

 

Inte alls ovanligt. En säljare från Telia ringde och hävdade envist att jag kunde ha sk. tvillingabonnemang. När jag gick med på det hela så ville säljaren spela in samtalet. Då nämnde jag just detta om tvilling.

 

Var skeptisk eftersom Telia tidigare hävdat att jag inte kan ha tvillingabonnemag och när kartongen kom så öppnade jag försiktigt för att läsa i de instruktioner som fanns hur man skulle göra för att koppla in de andra "boxen" (Som inte var med, den skulle man beställa separat av kundtjänst)

 

Jag ringer givetvis Telias kundtänst för att försäkra mig att detta var möjligt. Personen, som också var mycket trevlig, hos Telia sa att "Det är väl något som säljarna säjer för att få sålt så mycket som möjligt"...

 

:thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...