Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator stängs inte av!


Tomahawk203

Rekommendera Poster

Hejsan!

Det är så att min dator på sistone har betett sig väldigt konstigt. Den har blivit slöare med tiden och det kan jag förstå eftersom det är en bärbar dator. Men det konstiga är att min dator inte stängs av när jag trycker på stäng av knappen. Jag har Windows Vista. Jag väntar kanske i 20 minuter men datorn stängs ändå inte av. Det står endast "Loggas ut" Och så håller den på så hela tiden ända tills skärmen stängs av för att den står så hela tiden. Vet någon här en lösning på det här problemet? Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör System File Checker som finns i Vista. Den kontrollerar att viktiga systemfiler finns där de ska vara och att de fungerar.

 

skriv i kommandopromten "sfc /scannow" , fast utan "" så startar scanningen. Det kan ta en stund och eventuellt uppmanas du att stoppa i Vista-skivan...

 

 

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör System File Checker som finns i Vista. Den kontrollerar att viktiga systemfiler finns där de ska vara och att de fungerar.

 

skriv i kommandopromten "sfc /scannow" , fast utan "" så startar scanningen. Det kan ta en stund och eventuellt uppmanas du att stoppa i Vista-skivan...

 

 

 

/M

 

Hej!

tack för ditt svar! Det är så när jag köpte datorn från SIBA fick jag aldrig med någon vista-skiva..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...