Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Egentligen vill jag inte vinna den för mig själv utan för min syster som älskar att fotografera, titta på bilder och redigera dem, hon har en system kamera, nu fattas bara en Studio. Hon går även medieprogrammet. Och behöver en egen dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en behändig bärbar dator. Hemmavid kommer den att användas till att visa film, spela och även arbeta. Dessutom behöver jag en bärbar dator att ta med på möten, då jag driver ett enmansföretag och ofta åker ut till kunder för att demonstrera produkter. Detta verkar vara en lysande dator för mina behov :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Min Samsung R510 behöver en kompis. :)

 

Tänker använda datorn för fotoredigering, filmtittande och surfande. Det blir säkert också så att nykomlingen kommer att få åka med på diverse privata resor. Perfekt att kunna hålla kontakten med vänner och släktingar via epost och Facebook. Även ha lite koll på sin ekonomi under resans gång. För att inte tala om lite fotoredigering och lagring av bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill vinna den till min dotter så att hon kan ha sina specialprogram från skolan för sej själv, och kan sitta i sitt eget rum där ingen stör henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att använda den som köksdator i andra hand . I första hand kommer den att användas på resor, så att vi kan ha kontakt med Sverige. Genom TV och radio. På resor kommer vi att använda den för att ladda in foton och film. Alltså, den kommer att användas hemma. Den kommer också att bli berest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den skulle jag, precis som min fru och mina barn, kunna sitta i tv-rummet med datorn i knäet utan att känna mig utanför. Alltså slippa gå ner till källaren för att logga in på eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer fortsätta mitt datorintresserade liv precis som vanligt, men då jag är student och budgeten kniper skulle det varit utmärkt att vinna denna!

 

Bruna bönor må vara gott ibland, men att äta det i en månad bara för att jag skall ha råd med en bärbara dator känns inte ok. Kanske skulle jag kunna få denna dator istället?

 

Med vision får jag bättre "vision" (insyn) över eforum och alla dess trådar, även på språng! Håltimmar i skolan, borta hos kompisarna mm! Bara ett musklick från eforum.idg.se :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen vision längre. Med Vision Premium är framtiden här!

 

Jag har bara stationära datorer, men nu vill jag gärna lämna skrivbordet och vad passar bättre än en laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bärbar dator av den kalibern skulle vara ett välkommet bidrag i vårt hem, där 4 barn och två vuxna har svårt att hitta någonstans där man kan arbeta eller göra läxor utan att bli störd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då min stationära dator som är fyra år gammal la av i början på förra veckan skulle jag verkligen behöva en ny dator. Har nyss varit föräldraledig så det är inte allt för fett på lönekontot. Därför skulle det vara suveränt om jag kunde ha sån tur att jag vann en riktigt bra dator. Dessutom så skulle det vara kul att kunna använda datorn i soffan, då jag tidigare endast haft stationära datorer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja vinna den för att det hade varit otroligt skönt med en dator som inte var på väg o börja brinna så fort man startar ett spel eller en film.

o just när det gäller spelandet så längtar jag verkligen efter en dator som ger mer än 2fps när det blir grafiktunga scener i spelet blink.gif

 

/knixxy :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheBeerHunter

Jag är arbetslös och har där med taskig ekonomi.

Just nu sitter jag på en stationär dator som har många år på nacken. Eftersom det är just en stationär dator så har jag inte samma möjlighet att sitta vart som helst och ”knappa” med t.ex. program, bild och redigering, surfa, lyssna på musik. Man känner sig fängslad.

Jag har alltid velat ha en bärbar dator, så skulle jag vinna denna skulle jag bli överlycklig! Datorn är ju mitt största intresse…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag står i begrepp att köpa en mycket kraftfull digital systemkamera och dessutom använder tunga applikationer för att redigera/manipulera bilder (semiprofessionellt), ser jag detta som ett ypperligt arbetsverktyg för ändamålet och skulle bli MYCKET glad om jag vann! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en dator för att hjälpa frugan med att starta upp och administrera en webbutik som förhoppningsvis är satsningen som får hennes butik att börja snurra. thumbsup.gif

 

Sen skulle det vara skönt med en egen laptop som jag kan använda för mina egna projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Jag tänker ge den till mina barn att ha hemma hos sin mamma så att de kan surfa, läsa mail och chatta med mig och så att deras mamma enklare kan betala sina räkningar i tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Det skulle sitta fint med en sådan dylik mackapär.

Jag skulle lägga in massa elektronikprogram så jag får ha en egen dator till alla sådan program.

Typ oscilloscope, elektronikcad, tongenerator, ljudmätning och liknande program.

Då kan jag ta den med mig och använda lite varstans.

Och framför allt ingen som gnölar när jag lägger beslag på datorn... :-)

 

Så jag håller tummarna att jag blir lycklig vinnare, samt att alla andra önskas lycka till!

 

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara en fantastisk hjälp när jag är ute oxch testar lyftutrustningar i hamnar runt om i Europa. Samtidigt som den skulle förgylla kvällarna på hotellet med sin fantastiska media kapacitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är aktiv i flera ideella föreningar och skulle ha stor nytta av en laptop vid olika aktiviteter i föreningarna. Dessutom skulle jag ta med mig laptopen till biblioteket där jag kan släktforska i kyrkböcker på nätet. Detta tycker jag borde kvalificera mig till att vinna denna förnämliga AMD-laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda den till att lyssna på musik och titta på film när jag är ute och reser eller ligger i sängen.

Skulle slippa vara fast vid stenåldersmonstret jag använder mig av nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer snart att få börja veckopendla och då hade en bra bärbar dator varit perfekt att ha på tåget och i en öde lånelägenhet långt borta från min älskade...

...stationära dator där hemma.

Och med en web-kamera så kan dessutom min lilla 6-månaders son få se och prata med sin pappa även om han är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag planerar att använda min laptop som stöd i mitt pågående program för att skapa fred på jorden och eliminera världshungern. Jag bör vinna datorn, för utan den spricker planen och planeten döms till en dyster framtid!

 

(om ni nöjer er med eliminering av världshungern så räcker det dock med en iPod)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle behöva en laptop när ja åker och träffar föräldrarna och mina syskon på helgerna 6 h bussresa är inte så kul när man inte kan kolla på film, plugga eller lyssna på musik. Skulle även va perfekt när man sk plugga vidare på universitet att ha en dator då till sina studier eftersom ja kommer gå IT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...