Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Jag kommer använda den till att fördriva tiden när jag sitter på tåget till jobbet, kolla video, redigera foton och göra egna bildspel med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Vilket sammanträffande? Mitt skägg ser precis ut som den Acer-Laptopen! ( Ja, det här är en tävlings-ansökan )

En Dikt

Laptop, laptop jag vill få

passar fint, fint på mitt lår

Wikipedia och google gör mig lärd

om det vackra i vår värld

Jo, med en laptop kan man göra mycket

Man kan till och med... cykel...

Om jag laptopen vinna

Alla LAN problem försvinna

Min gamla dator låter om en gris

fläktar för kylning har sitt pris

Över mitt tangent-bord jag länge haft

har jag råkat spilla fläder-saft

Esc och F5 funkar ej

Visst skulle en ny dator passa mig?

Så vad är nu sensmoralen med denna dikt?

Var på visdom har jag lagt min vikt?

Jo, för Var du än i världen vänder

kan du alltid hålla en laptop i dina händer

Och för dom som laptop haft

Vet att det är extra viktigt att inte spilla fläder-saft!

av: C N Frey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag studerera i yrkehögskolan i linje Virtulasering.

Jag vill helst vinna för jag behöver det till mitt kurs. vi håller på fixa många program och server. Så jag tänker använda denna till mitt studerande data.

 

tack o hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna ah en ny laptop att utveckla open source applikationer på. Acer och AMD har fungerat bra för mig tidigare och jag tror det skulle kunna fungera bra för mig i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skulle främst användas till att chatta och surfa med. Vore trevligt att ha en bärbar för de enklare sakerna då det är märkbart energisnålare och tystare än att låta gamla skrivbordsdatorn vara på för sådant (som är den enda dator jag har).

 

Skulle även vara trevligt att ha en bärbar dator då man kan använda den när man åker till andra ställen, eller när man bara latar sig i soffan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle använda den för att utveckla mig själv. Testa på vad man kan förenkla livet med alla finesser och teknik som finns. Slipp sitta och surfa med min HTC Tattoo tänk vad underbart att få alla möjligheter som en bärbar dator medger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en att ha i hängmattan i den osynbart närmande sommaren.

Det har varit alldeles för mycket jobb denna vinter.

Den har väl en LED-skärm ?

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Numera pensionär tänker jag med stor saknad på min bärbara jobbdator som man kunde sitta med i soffan och arbeta. Aldrig var kreativiteten bättre än i en bekväm soffa med datorn iknät, kaffe på bordet och tv:n igång. Längtar tillbaka till denna behagliga arbetsmiljö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera pensionär tänker jag med stor saknad på min bärbara jobbdator som man kunde sitta med i soffan och arbeta. Aldrig var kreativiteten bättre än i en bekväm soffa med datorn iknät, kaffe på bordet och tv:n igång. Längtar tillbaka till denna behagliga arbetsmiljö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Först o främst för att ha en bra dator att använda xP

Sen för att min syster behöver en dator med större skärm för att rita med sin ritplatta, själv gör jag en hel del musik som skulle varit perfekt med den här datorn. (Och för att spela på, hehe).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Just nu har jag en tre år gammal Acer som sjunger på sista versen...

 

Om jag vann skulle jag använda datorn till att göra musik i Reason och fortsätta skriva på den bok som jag börjat skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skulle vara familjens hjärta vad gäller vår mediakonsumtion. Alla har vi olika krav men den uppfyller alla våra behov. Frun kan redigera video och foto, dottern kan chatta med kompisar via Webcam, sonen spela de senaste spelen utan begränsningar och jag själv njuta av filmupplevelser i högsta kvalité. Varför skall jag vinna då? För att det inte bara är jag som är vinnare utan hela vår familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att använda den till helt vanligt surfande och mejlande. Bordsdatorn ockuperas nämligen numera av vår sjuåriga dotter som nyligen upptäckt Spotify. Aqua, Amy Diamond och Trazan & Banarne ljuder oavbrutet, och då är det skönt att ha en bärbar att ta med till ett lugnt hörn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vinner då ska det till min son som ska ta studentent i år och jag vill att hans ska forsätta hans studier och skapa ännu mera kunskaper med den här datorn. som kan hjälpa honom nå lilla världen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle anväda datorn för att skriva anväda som extra dator när jag är ute och campar med farsan och så att jag har något som jag kan skriva i när jag har ledarmöte med min scoutkår. hemma skulle jag ha den som media pc och en pc som jag kan låta min flickvän använda så vi inte ehöver tängas vid min stationära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sätta in den i mina söners (3 och 1 år) rum så dom kan lyssna på musik och cd-böcker. En och annan film skulle också kunna ses på den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda den till att göra om mig själv från CD-discjockey till digital discjockey, så fantastiskt att slippa släpa med sig alla skivor (och mixer och dubbla cdspelare...) bara en medialaptop och och kanske en Hercules DJ console.. Najs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är student och åker snart till Kina för ett halvårs studier. Då resa och uppehälle bekostas helt av mig själv var det hårt ekonomiskt slag när min gamla dator nyligen gick sönder. Att få en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G som resesällskap skulle hjälpa mig att hålla kontakten med nära och kära, vara ett oumbärligt verktyg i studierna, göra det möjligt att lyssna på musik och se på film, och inte minst hjälpa mig att samla intrycken från resan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag vill lära mig redigera foto. En snabb och smidig dator är en bra förutsättning för att hålla intresset på topp. Intresset för musik och webbradio skulle också få en injektion! Verktyg ska vara smidiga och smart byggda och det tycker jag denna Acer Aspire laptop är.

thumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar till förskollärare och är inne på min sista termin (pust…) Jag påbörjar snart arbetet med min C-uppsats och som det ser ut nu vågar jag inte lita på min dator och kraschar den under arbetet med uppsatsen vet jag inte vad jag gör! En ny, snabb laptop vore dessutom ett kanonhjälpmedel i mitt framtida yrkesliv. Så snälla hjälp en fattig student genom sluttampen av 3,5 års hårda studier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dator skulle få följa med mig på resor runt världen. Perfekt för att visa filmer och presentationer med för att upplysa världen om hur vackert vi har det i Sverige, att det inte bara är isbjörnar på gatorna här. Den gamla Acer jag har nu skulle nog inte ens orka kliva ombord på flygplanet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle anvädna den till att spela in musik, eller ge den till brorsan som är total IT-analfabet och i behov av en dator som fungerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade på Episerver.. Är ordförande och admin för vår Naturskyddsföreningskrets, och ska bygga upp en ny hemsida.. Letar hjälp på nätet, och en bärbar dator skulle verkligen få en att sitta mer och jobba med hemsidan.. Nu är man bunden till sin stationära dator..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...