Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Skulle vara toppen att vinna en laptop, Har länge gått och funderat på märke,modell, prestanda men varje gång kommer jag fram till att den prestanda/storlek jag söker kostar mig för mycket.

 

Behöver en grym laptop som förenar nytta med nöje då jag behöver laptop i jobbet.

Har klarat mig utan än så länge men kommer behöva införskaffa en laptop till Augusti.

 

Kan helt ärligt säga att jag inte kikat på Acer då min syster skaffade sig en sådan för 3-4år sedan och hon är inte speciellt nöjd med. Varit inne på service till och från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag hade använt datorn för att slippa min flickväns kommentarer när jag använder vår gemensamma dator. Hon är inte lika intresserad av teknik som jag och när jag gör en liten ändring då blir det ett jäkla liv. Då brakar helvetet lös! Jag vill kunna använda datorn för att testa nya program, se streamade program på nätet och redigera filmer och foton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vann den där rackarn, så skulle gravida frugan få den i alla hjärtans dag present så hon slipper springa i trappan så fort hon ska ut på nätet. Sen så vore den smidig att ha i närheten medans hon ammar och har en lugn stund.. vilket jag hoppas hon får.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flickvännen har köpt ny bärbar ganska nyligen och när hon gjorde det så är det plötsligt jag som sitter med den gamla dåliga datorn medans hon har en ny. Skulle därför vara ett härligt tillskott med denna dator så jag ligger på topp igen. //Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har övertagit min brors gamla laptop och har bara problem med gamlingen.

Fotograferar mycket och vill kunna hantera mina bilder på ett enkelt och roligt sätt.

Är också väldigt sugen på att börja spela spel och vill gärna titta på filmer på

min bärbara.Allt detta är omöjligt på det nuvarande tröskverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och min fru kommer snart att få vårt första barn efter lång väntan.

Vi skulle använda datorn för att kunna spara och visa foton och videor på knodden.

På så sätt kan vi ha alla minnen med oss när vi åker till släkt och vänner, det finns kanske en liten risk att vi blir betraktade som fototerrorister.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag och min sambo behöver en laptop för att skriva vår nästa bästsäljare på. Det känns som att när Marklund/Läckberg säljer som tusan behövs det lite mer variation inom svensk litteratur. Som det är nu äter barnen upp alla våra pengar, så utrymmet för en laptop i budgeten är väldigt begränsat. Vi behöver då en dator som är lättare än den stationära att ha på ryggen när vi till exempel hämtar och lämnar på dagis eller sitter på bussen/tåget till jobbet.

 

Jag tänker mig att "vision" är ett steg närmare vår vision. Givetvis kommer IDG/eforum att nämnas i bokens tillägnan, förutsatt så klart att boken tar sig genom förlagens nålsöga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart är det dags att ge sig ut i naturen och börja planera för sommarens utfärder med MC:n på grusvägar. Med ett egenutvecklat program så producerar vi en färdig vägbeskrivning på plats i bil men eftersom mina barn har lagt beslag på min bärbara behöver jag en ny! Rädda sommaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JanneStockholm123

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JanneStockholm123

Giga och mega,

knappa på utan att fega,

AMD kan jag använda var jag ju är,

ett är säkert: jag ska gilla klappen, ler, ler, ler!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skulle i första hand användas av mina barn, de tjatar hela tiden om att alla andra barn i klassen har datorer. Jag skulle också vilja att de har en dator så jag skulle kunna kommunicera via videochatt när jag är ute och reser, det vore suveränt. Sedan har grabben börjat ta massa kort med en digitalkamera han fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag måste hålla koll på företagets webbar och applikationer men får ingen dator av dem att ha när jag sitter på bussen dit och hem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor i Trollhättan där arbetsmarknaden verkar stå och falla med SAAB just nu. Själv står jag på företagets varsellista. Att flytta från drömhuset är inte aktuellt så jag kommer förmodligen behöva pendla en hel del för att arbeta på annan ort.

 

Som kreativ ingenjör är datorn arbetsredskap nummer ett, både i yrket och på fritiden. Om jag veckopendlar skulle jag använda den till att via webkamera ha kontakt med min sambo, 15-månaders son och övrig familj och vänner. På kvällarna kunde jag sitta på ett café och skriva på min roman eller programmera lite på hotellrummet/boendet, alternativt se på film eller skriva musik.

 

Jag har i dagsläget ingen bärbar dator, men behovet är stort. Pengarna går istället till mat, kläder och blöjor. Med den här datorn skulle vardagen te sig lättare i finanskrisens skugga.

 

Mvh

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter går på NV linjen och skulle behöva en dator till sitt skolarbete, så om jag vann datorn så skulle jag ge den till henne.

Hon hade blivit överlycklig!

 

Mvh Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som högstadielärare känner jag mig ofta ensam att förstå vikten av IT i undervisningen, men jag ger inte upp. Med en laptop kan jag lättare visa mina kolleger över kaffet i lärarrummet hur man kan arbeta för att höja utbildningsnivån med hjälp av dator och internet. Jag kan vidare utnyttja mina två timmars pendling till och från jobbet för att förbättra min undervisning ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha den till allt det jag idag använder datorn till. Surfa, lagra/redigera foton, spela enkla spel, se lite film och lyssna på musik. Den stora skillnaden skulle vara att att jag fick en dator för mig själv som inte kladdas ner av kladdiga barnhänder och dylikt. Vore skönt med alla tangenterna kvar också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

 

Jag skulle pensionera min macbook och använda den här till allt som macbooken använts till; redigera bilder, film, ljud och göra allt mitt arbete på resande fot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor just nu i Köpenhamn där jag både arbetar och studerar Webbdesign och Programmering.

 

Tillsammans med en god vän och kollega ligger jag i startgroparna med ett nytt företag som, genom att sälja både produkter och tjänster inom IT och främst webbdesign, har som mål att skänka en viss procentsats av all vinst till välgörande ändamål som kunden själv väljer.

 

Syftet med detta koncept är att, förutom vårat mål att erbjuda/sälja produkter och tjänster (det ska jag inte sticka under stolen med), också en möjlighet till att få fler människor att inse att man kan hjälpa andra utan känslan av "att man kastar pengarna i sjön". Helt enkelt för att det är "våra" pengar man ger bort, samtidigt som man själv får ut nåt av det.

 

Eftersom vi har detta som projekt på sidan av både studier och ordinarie arbete, skulle det underlätta väldigt mycket med dator som man kan använda enbart för programmering och arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill vinna den åt min handikappade dotter för att uppmuntra henne och ge henne mod att följa sitt hjärta och söka medieprogrammet på gymnasiet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en 6 år gammal stationär Dell som familjens dator så börjar alla tröttna. Denna laptop skulle passa till det mesta, min frus studier, min dotters spel och för att hantera musik och bilder för hela familjen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade haft användning med en laptop till alla mina bilder mm, eftersom jag fotar mycket och så vill man ta med och visa andra.

 

Kanske kunde varit idé att använda nya Google Buzz på den också.

 

Anledning till varför just jag skulle vinna? Det finns det ju inte, men kul hade det varit! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fakturera, bokföra och dokumentera i mitt egna lilla företag,

och sedan slappna av med bilder, musik och filmer ett tag.

Hålla kontakten med min familj som jag håller kär,

även på resande fot både fjärran och när.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Student som man är så har jag inte hittat någon dator som passar min budget så jag testar att skriva ett inlägg här.

 

 

Jag började plugga till IT-tekniker i höstas och är i behov av bärbar dator. Skulle vara underbart att ha med sig på föreläsningarna, göra enkla laborationer på (ett fåtal virtuella maskiner) samt att ha på bussen till skolan (har ca 4 mil dit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...