Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Jag kommer ge datorn till min sambo som webcammar med sin ensamma mor som bor i Lettland dagligen. Nuvarande laptop är antik, undermålig & har halvtrasigt keyboard, så den klarar knappt att visa webcammen, får köra låg upplösning och oftast så blåskärmas det.

Kan nämnas att nuvarande laptop är just en gammal Acer Aspire med en AMD Athlon CPU, 512mb ram från 2004. Den har fått smaka på en hel del stryk av vår 2-åriga son tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag skulle behöva denna dator då jag har väldigt mycket att göra i skolan med uppsatser och dylikt. Datorn som jag har är stor, trött och klumpig och klarar endast att vara i gång i 30 minuter utan sladd. Datorn skulle hjälpa mig oerhört med mina studier och jag är även en riktig nörd som älskar att fotografera, lyssna på musik, se på film och att bara ha en dator som fungerar som den ska, till skillnad från den flera år gamla dator som jag använder nu är väldigt lockande.

 

Datorn som jag har nu krånglar och är dålig på att hantera filerna som jag har på datorn, flera gånger har jag förlorat viktiga skolrelaterade filer på grund av strul med datorn, vilket har resulterat i att jag har fått lämna in ett sämre arbete. Med denna dator skulle det bli mycket lättare med mitt skolarbete.

 

 

Hjälp en student! Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara perfekt för mitt tryffelletande på Gotland! Laptopen blir både ett bärbart kontor (jag träffar många markägare som tror de har tryffel på sina marker och många kunder som vill köpa lite) och multimediamästare eftersom jag skall börja filma en del och blogga eller twittra från min vardag som tryffeljägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo skall då prova att göra en dubbelbot med Ubuntu 9.10 och i Ubuntu installera Virtualbox och där installera Mandriva mm, Det fungerar i min gamla med XP men den börjar bli för seeeeeeeeg! Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag är här inne på E-forum titt som tätt är att jag har en skitdator med windows 98 och har letat lite uppdateringar. Har fått jobb som ska utföras hemifrån och behöver desperat en ny dator då inga uppdateringar finns till min gamle vän! Annars är jag en trogen nätläsare med allt vad det innebär och skulle bli evigt tacksam med en ny vacker dator med spännande program som jag kan använda både arbetsmässigt och till vardagsnöjen! Ja till exempel ligger även mina kort kvar i kameran som jag oxå skulle behöva spara och vilja experimentera med. Är ute på youtube emmellanåt men det går sååå trögt och fastnar, startar om datorn och försöker igen, igen och igen! Tålamod är nyckelordet bakom en windos 98 med 5Gb,nu ber jag på mina knän att få äga en ny dator......

Jenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Mitt huvudsyfte kommer att vara Ondemandtv vid min 42 tums fullhdtv. Jag har fastnat för det formatet, men har bara en stationär burk där jag sitter själv. Jag vill bestämma själv när jag vill se programmen och inte vara tablåstyrd, och även att övriga i familjen ska kunna ta del av det fria tv-tittandet.

 

Jag har redan ett nätverksuttag vid tv,n, så det är bara att plugga in och börja njuta av vinsten eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med i tävlingen mest för att jag är fattig och girig, men också för att parera misstagen som Stockholms Stad håller på att göra i och med den förestående upphandlingen av gemensam It (GSIT). Konsekvenserna för oss Data- och medialärare blir att de datorer vi skall använda i undervisning är låsta med Win 7 och de förinstallerade applikationer som staden ansetts sig ha råd att certifiera. Vi kan alltså inte själva testa nya program eller konfigurera datorn så den passar vår pedagogik etc...

 

Om jag vinner "tävlingen" kommer jag att släpa datamaskinen till varje lektionspass för att åtminstone simulera en verklig datoranvändning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Multimedia är nyckeln för att vara effektiv. TV, mail, webb, bild i alla former och vanlig text är vad jag önskar använda en portabel dator till. Lägg till en snabb uppkoppling, så är man på banan interaktivt oavsett var man är rent fysiskt. Lycka till Sverige. se till att vi kommer ikapp där vi förr låg först.MG Fotograf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker ge den till min tjej som har en två månader gammal pojke tillsammans med mig.

Hon kommer att bli lycklig för att hon kan surfa runt på familjelivs hemsida och ha med datorn när hon går ut och fikar eller är på öppna-förskolan med vår lilla Vide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skulle användas till spela, redigera bilder, blogga, youtube'a, ha med sig på lan, skol arbeten, surfa, dunka musik och chatta osv rolleyes.gif

 

Den skulle nog underlätta till det mesta, speciellt lana då jag inte har nån bärbar data så jag får packa ner min stationära varje gång.

Skulle oxå vara enkelt att ta med sig när jag åker över till farsan varannan vecka. då mina föräldrar är skiljda och hans dator är inte särskilt bra x)

 

Jag tycker att jag borde få den för att jag har sparat ihop pengar länge för att kunna köpa en bärbar men har aldrig lyckats få ihop så mycket så jag kan köpa en sad.gif

 

Om jag vinner lägger jag dom pengarna på å köpa nått fint till bruden ist, så då har ni gjort 2 människor väldigt glada laugh.gif

 

Mvh

Emil Bernhardsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min nuvarande laptop är skärmen på väg att lossna, och i höst ska jag börja på KTH, då behöver jag en skol-laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Min gamla laptop (en Dell Latitude CS) saknar fungerande batteri och tar drygt 45 minuter att starta upp. Jag skulle behöva en ny laptop så att jag kan ligga i sängen och jobba med datorn (fixa hemsida, blogg och epost) när min krånglande rygg gör att det inte längre går att sitta vid den stationära datorn. Snälla, rädda mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att vinner laptopen pga att min styvson har ett funktionshinder. Han behöver en dator att ha sina specialprogram på mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lånat min pappas laptop med AMD Turion 64 X2 1600 MHz i cirka ett år, dags att lämna tillbaka?

Min pappa har våran gamla desktop med AMD Athlon K7/Classic 500 MHz så länge.

Vi har alltid kört med AMD i våran familj :D

Jag använder främst laptopen till att surfa på, men jag håller också på att bygga en webshop där jag ska sälja billiga och bra produkter från Kina, uppdaterar mammas hemsida för hennes frisörsalong och lite virtualisering med VMware för att hålla mina kunskaper aktuella. Jag är arbetslös just nu, tidigare var jag IT-konsult.

 

Med vänlig hälsning

Calle2003

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar mig/oss en bra bärbar för att ha med på privata resor och att användas av mig och min fru på landet med B2B's mobila Internet.

Har idag en Compaq Armada M700 från tidigt 2000-tal, och som ni alla kanske förstår så har bäst-före datum på den sedan länge passerats! rolleyes.gif

 

Vänliga hälsningar, Fermis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för det första aldrig vunnit en pryl.

Datorn skulle jag använda i det företag som jag och en väninna håller på att starta upp.

Där hjälper vi NPF folket med deras struktur, fungerar som ombud, kontaktperson, eller söker tech-prylar som hjälper dem att prestera på topp.

 

 

Vårt motto: "Verklig kommunikation äger rum där människor känner sig trygga"

 

Det kommer att vara ett otroligt givande arbete och vi har utbildningen klar, men kontoret måste införskaffas ännu. Den här maskinen kommer att stå på det kontoret, redo att tjäna behövande.

 

TACK IDG för en härlig sajt - mitt dagliga nöje!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ge den till min kära mor som nyligen kommit in på en utbildning hon velat gå på. Och laptopen som hon fått av min mormor efter att hon fått en ny dator är alldeles för slö och jobbig för henne. Och den går inte ens att ha igång utan att ha i strömsladden. Och hon är redan frustrerad och irriterad av hennes nuvarande jobb som sätter stor press på henne. Hon skulle allt kunna få en ny som hon kan ha i soffan och studera på. Hon skulle nog känna sig väldigt lättad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja vinna datorn för att kunna ge den till min grabb som snart fyller 8 år. Det hade varit perfekt med en egen dator till honom så att jag får ha min egen ifred. Att den är bärbar är bara ett plus för då kan han ta med den hem till sin mamma också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rolleyes.gif På ålderns höst, så vore det en tröst, att denna bärbara maskin få äga.

Se barnbarnen live på en långtbortresa. Frun som då inget vet blir då både glad och" het". blush.gif

Sedan bilder från resmålet fixa. Enkelt att dessa sedan mixa. Sända dem åter i retur, till ungar som går hemma i ur och skurtongue.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLART man vill vinna en ny dator. För det första --så behöver jag byta upp mig och för det andra varför betala när man kan vinna///Bossen

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

PASSAR MIG PERFEKT !! Tack på förhand!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt färdiga examensarbete är en prototyp för ett musikaliskt, infrarött, live-performance verktyg.

 

Problemet är att den enda vettiga programmeringen för rörelsekänslig musikskapande kan göras i Max/MSP/Jitter. Men vad kostar det programmet efter 30 dagars provperiod, frågar ni?

 

$ 699 = 7 464 kronor (dagens kurs).

 

Med det priset har jag inte råd på år och dar att ersätta min skol-laptop, anno 2006...

 

 

Ni grabbar och grabbinor är smarta, ni kan lista ut vad jag behöver hjälp med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ta min gamla Tosiba från -01 och lämna den till återvinnings centralen. Sen skulle den nya fina AMD få en hedersplats på köksbordet. Eftersom det är den platsen som vi i familjen alla sitter vid när vi ska göra något på nätet. Det är föresten det enda som den gamla datorn klarar av. Så ett tillskott av en ny och fin AMD skulle uppmuntra oss alla fyra i familjen att göra mer på datorn.

Hoppas att vi med detta vinner. :-)

 

PS

AMD kommer att vara den första sidan som syns när man loggar in..

och Eforum favorit nummer ett i lista.......

DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda datorn till redigera bilder o annat när jag sticker ut på praktik till Kina i 8 veckor.

Har även lovat att jag ska lägga upp en blogg så alla från skolan kan se vad jag håller på med.

Och då vore de perfekt med en data som är bra på att behandla bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag tala om att jag är en vanlig och mycket nyfiken ”user”.

 

Datorn använder jag dagligen för att läsa tidningar, lyssna på musik, ladda och kolla nya program, och navigera på sjön.

 

Jag är pensionär och till våren gör tvärtom som fåglarna – flyttar söderut till Kroaten, bor och seglar i flera månader.

 

För att hålla kontakt med mina barn och barnbarn (10 st) använder jag internet (Skype), och inte minst att betala räkningar m.m.

 

Jag är mycket beroende av datorn, därför tycker jag att jag bör vinna den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag vill ha datorn är för att min nuvarande är en stationär dator som är minst 5-6 år gammal och den faller ihop mer och mer då hårdvaran börjar lägga av.

Jag har varit på väg att köpa en laptop flera gånger, men eftersom jag är student så sätter ekonomin stopp för detta. Jag tar studenten om ett halvår och då behöver jag en dator som jag kan ha för att plugga vidare, för den jag har nu håller verkligen inte måttet. Jag hade blivit omåttligt tacksam om det visade sig att jag vann datorn!

Jag kommer använda datorn till att plugga, lyssna på musik, kolla på filmer och serier och skriva musik i Sibelius och Pro Tools.

 

Tack på förhand.

//Kreew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...