Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Hejja!

 

Jag skulle bli lycklig om jag vann en ny bärbar dator.

Har en gammal Thinkpad idag som jag har med mig

när jag reser för att bla kolla på film på kvällarna

men en 1,5h film blir ca 2h eftersom den är så seg

och trött:(

 

 

//Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Att vinna en laptop vore perfekt.

Äger ingen idag och som småbarnsfar som ständigt reser i jobbet är det jobbigt för familjen.

Har mycket stort behov av att kunna vara i kontakt med familj och barn hemma ex via messenger.

Sedan en tid finns det möjlighet även att jobba på distans, och med en laptop kunde jag även

vara effektivare inom mitt arbete.

Tänk bara att kunna sitta på tåget och arbeta samt fördriva tiden med en trevlig film samt

videochatta med min dotter och son hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har fyra barn i familjen vi har en bärbar två fasta varav den ena går på syrgas. Vi sitter på landet och slåss om att dela en liten 3G uppkoppling som enda alternativ. Det vore helt underbart att få en bärbar att kunna få möjlighet att ha en egen maskin! Musik är mitt liv, och enkelheten att koppla in till stereo i källaren för att där kunna spela all musik som finns i huvuddatorn skulle vara en befrielse.

/larswik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

 

Hoppas att jag vinner helt enkelt så min fru kan få en egen data så jag kan sitta här spela och läsa för mej själv utan att bli störd av hon skall in facebook och tjöta, fixa sitt cafe:)

 

Mvh anders och lena:)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tagit min gamla sketna laptop, bytt plats på några knappar och sedan ge den till min syster. Hade gett oss båda ett leende på läpparna. Sedan skulle jag slänga mig i soffan med min nya Acer-dator, med en kopp varm choklad och macka och njuta av en ny fräsch laptop.

 

Skulle vara skönt att slippa min gamla stora feta 8kg laptop när man släpar den till kompisar och byter boende varannan vecka!

 

Justa glömde, nu när jag sitter i Photoshop och arbetar med penseln så kommer strecket 1 sekund efter, inte kul! Skulle vara skönt att slippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har tänkt att använda den i soffan till surfa och maila. Sen är min tanke att jag ska redigera HD-film och bilder med den efter som min stationära idag inte klara av att redigera film.

 

Mvh

Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill verkligen vinna denna laptop då det skulle bli en perfekt present till flickvännen. Hennes gamla laptop var fallfärdig så jag plockade ur ram-minnet ur min dator och satte det i hennes laptop. Nu går den sådär, men min är trött med bara 1gb ram. Flickvännen skulle använda datorn i skolsyfte då massor av utbildningsmoment kräver tillgång till en bra dator, därför försökte jag hjälpa henne så gott jag kunde, men denna laptop skulle vara underbar!

 

Om jag vann denna Acer-laptop skulle hon få den snabbare än någon skulle hinna blinka och dessutom skulle jag hämta mina minnesmoduler så att min dator också blir glad igen. Två personer kommer bli superglada om vi vann datorn! :-)

 

 

Mvh,

Eiketsu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Hej

Jag gillar att redigera foton i Elements skulle jag använda datorn till även redigera filmer speciellt under semstern behöver jag en bärbar

jag har inen laptop än.

M v h Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med denna maskin skulle jag se till att min stationära MAC får kompetent bärbart sällskap.

 

Kommer mest att användas som multimedia maskin & pluggas in till platt TV:n för att köra lite Voddler!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själklart skulle man vilja ha en sådan dator.

Varför just jag skulle få den är väl kanske att den skulle göra nytt i min familj på 6 personer och med gamla stationära datorer. Tänk att då ha en som kan för flytta sig och till och med vara med i vardagsrummet.

Den skulle få vara en arbetshäst på kvällar och helger för familjen och under dagarna en underhållningsmaskin när man tar sig mellan arbetet och hemmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett hur många människor både äldre, andra vuxna och barn far väldigt illa i samhället. Hur illa utsatta dessa människor är, och hur kränkta dem blir av våra kommuner som har det yttersta ansvaret för dem mest utsatta.

Istället för att hjälpa så ser man hur människor kränks.

Vissa grenar inom de sociala myndigheterna i vissa kommuner i vart fall verkar i de närmaste befolkas av infama typer.

90 åringar som vägras bo med sin make/ hustru de sista åren för att dem inte har lika stort vårdbehov. Vuxna som står utan mediciner, sjukvård och tandvård. Barn som inte får vinterkläder och vinterskor eller tvingas gå med ständig huvudvärk pga att familen inte på något sätt kan ha råd med glasögon.

Skulle vilja skriva om detta vanvett till olika media, för att uppmärksamma denna fruktansvärda verklighet som finns i Sverige år 2010.

I alla fall jag, betalar skatt för att hjälpa de utsatta. Men pengarna försvinner i korridorerna istället för att komma de som behöver det som bäst till gagn.

Det vill jag använda datorn till om Jag vinner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag behöver en dator till studierna!

 

Motivering:

Här finns mycket spännande att göra,

spela spel och på musik höra.

Med ett gott minne och enorm prestanda,

kan jag redigera, chatta och ordbehandla.

Surfa på nätet och köra bil,

denna är ett måste för en teknofil!

 

Med vänliga hälsningar,

Iris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha en separat "Kokbok/recept-dator" där jag kan lägga in mina recept, bilder på mat och egna omdömen.

Smidigt att ha allt samlat på ett ställe och så lättredigerat om man vill göra en justering i ett recept.

Roligt att även kombinera recepttexten med mina egna bilder på maten, det är ju inte alltid det ser ut som i kokböckerna.

Eller om någon vill ha en kopia av mina recept så är det bara att skriva ut...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här kommer likt lucia, bekämpa det mörker jag länge vandrat i. Den kommer att lysa upp min väg och musiken kommer få sommaren att komma med stormsteg. Tangenterna kommer att gå varma och kommer snabbt att ersätta min gamla dator som jag nästan redan glömt. På min dator kan jag varken spela eller göra något som kräver mer än snittet för några år sedan. Jag som länge dreglat på mina kompisars datorer kommer få en stolthet, som kommer få varenda man att glömma sin flickvän, för vem behöver det när man har något som detta elektroniska monster?

Jag kommer lätt kunna ta den med mig trots tidspress och det kommer inte längre vara en annons som blott är en dröm.

Jag har redan problem med den datorn jag har och jag har knappast råd med en ny, som den student jag är. Jag redigerar bilder och surfar väldigt mycket på nätet då jag måste koppla upp mig för att nå skolans server vi en VPN tunnel. Min situation har på senare dagar blivit kritisk och när jag såg den här tråden så tänkte jag: Kanske! Kanske, kommer julen tidigt i år. Vi har ett nytt år, vi har snön och nu är det enda som saknas är klapparna och jag tror att tomten redan vet vad jag önskar mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans.Wahlstrom

Jag ska resa bort några veckor och då skulle de vara toppen med en bärbar dator. Då jag kommer fota mycket så skulle det vara bra att kunna lägga över korten direkt på datorn under resans gång.

Väl hemma igen så kommer jag ge bort datorn till min bror som verkligen behöver en.

Vinner jag så blir inte bara jag glad, det underlättar min resa, och min bror kommer bli väldigt glad med!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer använda datorn till att försöka skriva klart en bok och även till mindre musikproduktioner.

De enda motiveringarna jag kan tänka mig är att: 1. Jag behöver en dator. 2. Jag har inga pengar för att faktiskt köpa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer främst att använda datorn när jag pluggar, då blir det mycket programmering och dessutom många krävande uträkningar i Maple och MATLAB.

Sen så gillar jag också att spela, en hel del! Men spelar dem flesta spelen på internetcafe då min dator inte klarar av dem. Mvh jirri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att skapa nya kontakter och underhålla gamla vänner samt att dela med sig och ta del av ny kunskap skulle denna PC vara perfekt.

 

Surf safe and legal.

/BB-king

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

§1.Sparka ej på jubilaren.

Jag behöver den för att visa ungarna...

...att jag inte alls är för gammal för att göra mig gällande bakom en dator. Jag vill skapa film i min dator. Lägga in filmer sekvenser jag själv filmat och redigera dem så att ungarna baxnar när de kommer hemdrällandes från sina universitet fullmatade med ny kunskap. Då vill jag höra deras hakor skramla mot bröstet när de får se vad som åstadkommits i filmväg. Jag har en liten digital kamera som håller tillräcklig kvalitet. Men det är inte kameran som är det viktiga utan att kunna berätta med den. De har aldrig sett mig göra något sådant och jag vill överraska. Det är vad jag skulle göra om jag vann den bärbara datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har tekniken och tiden hunnit ikapp!

Efter att jag, min bror, ja till och med min pappa har skaffat sig kunskap om datorer så har det fantastiska hänt: Mamma vill ha en dator!

Hon har förstått att mail går betydligt snabbare än snigelbrev, man kan lägga över och redigera alla sina fina digitalbilder så det får plats fler i kameran, och det däringa internet - det verkar ju vara häftiga grejor!

Tänk, att kunna komma hem och säga "Här mamma, ska du får en dator av mig. En alldeles ny AMD..." Det tycker jag att min mamma har gjort sig förtjänt av flera gånger om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att fritt kunna skapa musik utan min gamla krångliga stationära dator.

För att fritt kunna ta mitt musikskapande med mig varthän jag går.

Och för att fritt kunna spela upp den musik jag skapat för den som vill lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag är inte så vältalig som många är. Man kan bli imponerad.

Jag har en stationär som har några år på nacken och saken är den att jag fotar och filmar nästan dagligen. bara till mig och familjen. Jag tror jag har tusentals foton och lika många timmar film. Problemet är att den stationära är så långsam att jag inte kan visa mina bilder och ännu mindre mina filmer.

 

Jag skulla använda en ny dator uteslutande till att få ordning på allt material. Sortera, redigera och skapa filmer och bildspel. Kanske också skicka in några foton till en tävling.

Jag har tyvärr inte råd att köpa en ny själv så det skulle vara rena drömmen att få möjligheten till en ny dator.

Det skulle jag göra-

 

Hälsningar

Fule

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att jag behöver en allsidig plugg dator.

En dator som inte är allt för tung och har bra batteri tid och prestanda.

Går på natur i gymnasiet där jag behöver dator för att skriva rapporter, programmera i python/c++ och bygga hemsidor + databaser.

 

 

SÅ jag vore högst tacksam om jag vann denna dator :rolleyes.gifthumbsup.gif

 

(och kanske spela något och titta på film för att ta det lugnt från plugget biggrin.gif)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill vinna datorn av flera olika anledningar. För det första så har jag ingen egen dator, och vilken student kan bedriva sina studier seriöst i dagens samhälle utan tillgång till Internet och diverse program? Idag måste jag sitta i skolans datasal, och vi vet ju alla hur kul det är...För att få ut maximalt av pluggandet behöver jag en dator, men dyr kurslitteratur och hyra blir tyvärr prioriterat i lågkonjunkturen.

 

En annan orsak till att jag vill ha just den här datorn är att jag mycket intresserad av fotografi och bildkonst, vilket kräver datortillgång för redigering. Skulle vara skönt att slippa sitta med tröga stationära datorer som laggar bara man startar PhotoShop... Om jag hade en dator som jag faktiskt kunde använda för fotoredigering skulle mitt fotograferande kunna utvecklas enormt! Och att kunna använda de bilder jag skapat istället för att bara bära omkring på dem i ett USB-minne vore en sann lycka!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...