Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Min sambo har fått stå ut nog med negativa saker nu, först arbetslös sen 3dödsbesked i släkten inom 1år. Hon älskar att måla och ta naturfoton så vad vore inte bättre än en helt ny dator. Hennes nuvarande krånglar jämnt och temperamentet flyger iväg. Att vinna något för henne vore en bra start på året!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

 

Om jag denna dator vann då skulle jag hjälpa vår

Intelligenta, snälla & hjälpsamma barns Farmor.

Det långa avstånden från barn & barnbarn ger henne inte en blund

Nu när hon Äntligen har en ledig stund.

Då ska hon lära sig Surfa, skriva, skicka.

Vilken belöning när hon får se sitt Barn & barnbarn på skärmen -Vilken lycka.

En dator skulle hålla henne ung. ;)

 

Vi skulle Redigera kort Och Använda webcameran varje dag.

Och vi skulle ha visuell kontakt varje dag & "se" hur hon mår.

Dator är en supergrej både för ung & gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dator är perfekt att ta med sig på semestern. Dels för att vi ska kunna lagra alla fotografier vi tar med digitalkameran, dels för att lagra undan all videofilm vi tar med videokameran.

 

Framför allt så kommer vi att kunna hålla kontakten med släkten hemmavid, via Skype.

 

Får barnen tråkigt så sätter vi på ett roligt Kalle Kunskapspel.

 

Med en så här allsidig dator, så fins det alltid något man kan göra och får aldrig tråkigt en enda stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här datorn skulle passa mig perfekt då jag ständigt pendlar i mellan där jag bor och flickvännen och den skulle göra både mig själv och hon enormt glada efter som hon inte har någon dator.

 

Jag/Vi skulle använda den till photoshop, skriva Cv:n, jobbsökningar, spela, hålla kontakt med vänner & familj och den skulle bli favoriten till myskvällarna med hjälp utav voddler och koppla in den i tv:n.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en kul pryl som komplement till andra datorer och telefoner.

 

Något hyggligt bärbart som alltid är berett att bli kopplat till mail och nät andra enklare nyttor och nöjen. Om det är det den här prylen är bra på så är det absolut intressant!

 

Hej(a) AMD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel för mina studier är detta,

jag hoppas denna för mig kan underlätta,

lätt att ta med om jag skulle vilja,

skrivandet kommer inte motvilja,

Nu kan jag göra det jag vill,

exempel kunna eforum utantill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnar]

 

Med en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G så skulle mina barn, min fru och jag få den perfekta mobila lösningen i datorväg, såväl hemma som borta. Hoppas vi kan sluta drömma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu skulle vinna den hägrande AMD Vision Premium Acer Aspire, så skulle den hjälpa mig att fylla idg's forum med kommentarer och göra underverk för mitt bloggande då den knappast har ett tangentbord med inbyggd dyslekti som min nuvarande dator har.

 

Samtidigt så skulle den också hålla mig ajour med allt som händer i den bransch som dominerats av den enkla instruktionen som vi IT Heads ger alla noviser, nämligen "Ok startar inte den dator, har du provat starta om den??"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen bärbar dator. Har funderat på att skaffa en, fast det är förståss billigare att vinna den.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag arbetar som högstadielärare kommer jag använda datorn till att utveckla min undervisning, men också för att jobba mer aktivt med att få mina kolleger att förstå att skolan måste uppdateras för att hänga med i utvecklingen. Vår skola är under all kritik vad gäller IT-utveckling, trots att det finns mängder med rapporter som visar att IT i undervisningen förbättrar inlärning och undervisning. Med en bra laptop kan jag förtydliga detta och ställa mig på muren och kräva förändring och förbättring. Yes I can!

 

//Jeppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en sådan här dator kan jag verkligen göra en insats för mljön och äntligen skicka energislukarna tjock-TVn, DVDn, VHS-bandaren, den gamla datorn, sladdar med okända brandskyddsmedel och ett antal fjärrkontroller med engångsbatterier till återvinningscentralen. De som anser sig tillräckligt klimatsmarta efter att ha bytt några lågenergilampor borde ta sig en titt i sin TV-bänk och under skrivbordet. Allt det ersätts med en AMD Vision-laddad laptop och man får dessutom så mycket mer! Jag bör vinna så att vi kan öppna ögonen på soffpotatisarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joakimbergquist

Jag går en IT-utbildning på högskolan i Hässleholm, Grejen är den att kommunen betalar laptops till alla program utom mitt. Jag har en stationär dator, men tyvärr ingen egen laptop och skulle därför uppskatta den.

En laptop är också ett perfekt arbetsredskap för mig som amatörfotograf.

 

Hälsningar

 

 

Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på god väg att skrota/göra sig av med alla våra stationära datorer i hemmet (har haft 5 som mest, tänkt att användas till nätverkspel) då de aldrig blev använd till det dom var tänkt till, och då jag nu efter många år av motsträvan sakta erkänner och är villig att övergå till laptop.

Har haft en gammal laptop som gick sönder i sommras, den gav mer smak.

Försökte köpa en billig laptop på nätet, men, blev för första gången blåst av en internetbedragare...

Så nu står jag här utan laptop och en gammal stationär dator. =)

 

Jag ska använda datorn till det den är gjord för, se film, lyssna på musik, spara bilder från olika händerlser i livet, surfa, maila, chatta, spela dataspel.... kort och gott, jag kommer verkligen att använda den!

 

MVH / M.Wiklund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min gamla Acer F 3000 gick sönder är saknaden stor. Behöver en ny arbetshäst när jag är ute och förflyttar mig. Eftersom jag använder grafiskt krävande applikationer behövs skärm och processor av högsta kvalitet. This is what I need !

/Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ge den till mina döttrar för de sliter i min och ska spela massa spel och vem vill ha sin dator till att låta BLIP BLIP PING PONG!!! Helst när jag sitter och ska titta på tv. Nä det vore toppen att slippa detta eländiga oväsen. Då kan de sitta i sitt rum med stängd dörr och blippa sina spel i lugn och ro utan att ha en morsa som säger en gång i minuten..sänk ljudet jag hör inte vad de säger på nyhterna!! Sen vore det ju bra att lära upp glinen så de blir dataexperter och kan hjälpa sin hjälplösa mamma när datorerna krabbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hälsning från en Laptop

AMD Vision Premium Acer Aspire.

Jag är inte stor och ful.

Jag är liten smidig sak som gillar dig.

Mycket smart och väldigt bra

nåt som varje människa vill ha.

Teknisk SNYGG & mycket GRYM

inte hälften så klumpigt som ditt hemmagym

Surfa, Anteckna, skriva, spela...

JAAA Nu är det dax -i dina händer blir jag som vax!

 

Jag hjälper dig!

I jobbet, där hemma, på resande fot

i sängen, på tåget, i brorsans kanot-

När helst du behöver är jag ständigt beredd

med mig till hands är du ständigt försedd.

 

Det är klart jag kommer hem till dig Veronica. ;)

 

Åhh! Vad jag blir lycklig! Svarar Jag

& Jag lovar du kommer bli välbehandlad av mig varenda dag

jag kommer att ta hand om dig så du mår bra.

Får mår du bra!

Så mår jag bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skulle vara en kamrat på resorna, ge möjlighet till kontakt med hemmateamet, visa bilder på barnbarnsbarnen för gammelfarmor samt förse min hustru med en egen dator eftersom jag har en förmåga att blockera hemmadatorn.

Finns laptopen så kommer säkert möjligheterna att bli tydligare! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Rensfeldt

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Ooh, vilken smaskig maskin. Den skulle underlätta för mitt senaste projekt. Har precis fört över en del gamla VHS-band på släkten till digitalt format. Nu är tanken att de ska få speakerröster från de äldsta i släkten, framförallt farmor. Med en ny laptop skulle jag kunna ta mig runt bland släktingarna och samla in deras minnen. Den är dessutom tillräckligt kraftig för att palla med att redigera ihop bild och ljud, så slipper jag föra över filerna till åbäket hemma vid skrivbordet.

 

Jag måste säga att det skulle bli lite extra tillfredställande att redigera, det som ursprungligen var 8mm film, med den senaste tekniken.

 

Tack på förhand, Gunnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en gammal bärbar hemma som snart är av samlingsvärde, därigenom lite trögt att utveckla hemsidor som görs på den sk fritiden. Äldsta pojken fick tre äldre spel i födelsedagspresent men med nöd o näppe gick det att installera The bee movie som hackar...

 

Om den här hade dimpt ner hemma så skulle den gamla burken äntligen få gå till de sälla jaktmarkerna och den nya ta vid för nya utmaningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Acer Travelmate som jag är mycket nöjd med, vinner jag datorn får jag en fantastisk uppgradering och kan ansluta till min nya HD-TV. Den gamla kan min dotter få, som just nu är utan dator och är i stort behov av att komma ut på nätet !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver vinna laptopen mest av alla, för när familjen kom hem på julaftonskvällen hade vi haft inbrott! De tog div värdesaker, min nya laptop och 12-åringens sparbössa. Jag hade börjat spåna på en roman i datorn så grattis till tjuven! Så i denna datorn ska jag skriva om min historia OCH BACKUPA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vi flyttade till Stockholm med familjen så är släkten i Skåne så långt bort, med en bärbar mediadator som den här skulle min son kunna webcam chatta med farmor och farmors mor även om han är för ung för att kunna skriva, det skulle föra släkten närmare även om de geografiskt är långt borta. Det skulle vara ovärderligt för oss alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har länge önskat mig en bärbar som skulle ge mig större frihet men jag saknar kapital för inköp av en bättre sådan.Så jag har försökt vinna en i alla tävlingar men inte ens 9 sekunder snabba svar alla rätt i mnstävling om en windows 7 räckte. Datorn är för mig en mediamaskin med musik,foton,film,videochatta med sonen o min make när jag ligger på sjukhuset,spela spel, betala räkningar via internetbank, blogga,maila.. Tycker det är himla kul testa nya program och lära mig nya saker hela tiden trots att jag inte har någon teknisk utbildning.Skulle verkligen glädjas åt en AMD vision och ha stor nytta av den, varför just jag skulle vinna en är troligen mer än turfråga och därför mer komplicerat att besvara,ungefär som att svara på om man kan kalla en sames mössa för laptop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyligen arbetslös så skulle jag använda denna dator till att avsluta en bok som jag har haft i mina tankar sedan länge. Jo den har redan tagit form elektroniskt men jag skulle behöva en laptop för bland annat hålla reda på källor i dem intervjuer jag redan gjort. Samt att det skulle underlätta enormt mycket att kunna ta med sig delar av materialet som redan skrivits för att antingen rätta till rena fakta fel eller andra fel som kan uppstå när man skriver en bok som har sin grund i verkliga händelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...