Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

P.g.a. sjukdom spenderar jag den största delen av dygnet i min säng. För att underhålla mig själv och hålla kontakt med mina nära är jag hela tiden i behov av en dator. Datorn jag har nu är ca 5 år och den sjunger på sista versen. Dock ser jag den som min "livlina" och fortsätter därför att använda den trots att den är lika långsam som en snigel. Vinner jag kommer jag använda datorn som ett redskap i mitt liv. Dessutom kommer den ge min prylgalna själ lite glädje bara utav att äga datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kilgast78@hotmail.com

jag gillar data eller rättare sagt att data är mitt liv, Om jag van denna bärbara dator skulle jag få större möjlighet att ordna mina nära och käras problem som uppstår dvs tekniska samt så hjälper jag en uppsjö av vänner samt vänners vänner att uppdatera deras bäbrbara multimedia enheter (mobiler) å det skulle underlätta ordentligt om jag hadde en arbetsdator med alla program samt fil-Arkiv på den så jag slapp installera sedan av installera från min stationära som förutom det sjunger på sista versen...

så lite om mig, mina ointeligenta val jag gjorde som ung har medfört att jag lever ganska spartanskt men skall den som ger sig, nån gång måste nått bra hända mig med...

 

Med mycket tur kanske jag kan lyckas landa mitt första jobb inom nån liknande service sector.....

från killen utan vinterjacka wink.gif

Förytom det så har jag obefliga schanset att innhandla nått liknande då jag enkomt lever på "ExistensMinimun"man hankar sig fra men all lyx i livet e det bara GLÖÖÖMA hoppas/önskedrömmer ang ett normalt jobb med mormal lön så jag kan stå på egna fötter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geocaching i all är men att åka iväg till New York utan att kunna "Tanka ner" koordinater och ladda upp "Finds" med kommentarer är ingen höjdare. Då kommer Amd´n bra tillhands utan att behöva skriva ner allt för hand med papper och penna för att sen komma hem 1 vecka senare och skriva i allt i efterhand, samt kunna skicka upp bilder och filmer direkt till vänner och bekanta sparar en slant istället för vykort.

 

Har aldrig ägt en laptop för jag tyckt att det är "onödigt", men nu insett att det bara är fördelar med den när man åker runt i Sverige och utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbud på jobbet att internetsurfa, ungarna beslagtagit min dator... Fryser och veden håller på att ta slut. En varm laptop i knät, egen tid med mina vänner, så väl när jag själv bestämmer. Nya dimensioner i en berikande värld! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saramakinen83

Jag skulle skänka den till min sambo. Det är så att han flyttat till örebro för att arbeta.

Eftersom han inte har någon dator så kan han ej arbeta under själva pendlingen hem...

så det skulle vara skönt för oss båda om han fick en dator så att han kan sluta lite tidigare så att han kommer hem till mig och våran dotter =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle starta en hype kring laptopen!

 

På Facebook så skulle man lägga upp en ny grupp som hette något i stil med Laptop för en månad.

Och alla som var i behov av datorn kunde skriva ett inlägg och säga varför de behövde en dator i en månad.

Sedan skulle man ha en omröstning och alla besökarna fick rösta fram bästa alternativet. Sedan skulle den personen få låna datorn i en månad mot att de betalade frakten (alternativt hämtade den i Göteborg då jag bor här).

 

När personen haft datorn i en månad så kör man samma sak igen. Så att så många som möjligt kan få ta del av den.

 

Möjligtvis skulle man begränsa sig så att endast personer från Göteborg får vara med eftersom frakten blir så jobbig.

 

För att göra det extra roligt så skulle man ha en google maps för att visa vart datorn varit, lite information om den som haft den och vad personen använt datorn till.

 

En fysisk cloud datorn som flyter omkring och ger datorkraft till människor i behov :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver en ersättare till min 5 år gamla trotjänare. Den har sjungit på sista versen det senaste året, och då menar jag bokstavligt talat: fläkten låter som en F16-jetmotor när man startar den och varvar därefter ner till det stillsamma ljudet av en interkontinental flight i en Airbus size större. Som student har jag inte råd att köpa en ny, och oljudet är nu så högt att det stör föreläsningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver verkligen en ny dator. Jag har en dator, en Dell bärbar, men den går som ett tröskverk. Eftersom jag utvecklar webapplikationer och jobbar mycket med databaser, så kör jag web- och sql-server som en virtuella maskiner, men min nuvarande dator orkar inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden måste vara den billigaste annons AMD någonsin behövt betala. Jag hoppas verkligen att detta inte kommer bli ett återkommande fenomen på eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag är i starkt behov av en ny bärbar, sedan min två-åriga dotter har pillat bort 95% av alla tangenter från min nuvarande bärbara, och dessutom "matat" den med saft...

 

Jag använder min bärbara till i huvudsak att skriva noveller och barnsagor med illustrationer, så bildbehandling är en del av min vardag.

 

Bästa hälsningar,

Kaj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill ha denna datorn för att jag aldrig har haft en egen dator innan:(

min pappa ska flytta och då tar han med sig hans dator och det är den jag använder. men nu kan jag få en egen:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en dator för att kunna surfa spela spel och använda när vi kampar :thumbsup: jag ska använda den till att göra bildredigering till min nya kamera. jag har ingen dator, ni kanske undrar vad jag skriver på det är min pappas dator som jag inte får använda så ofta:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla är stationär och kopplad till telefonnät,

när jag försökte göra den bärbar jag storgrät,

den blev alldeles för tung i knät

en laptop skulle underlätta bloggande mailfrekvensen blev tät,

om jag vinner jag garanterat den gamla till barnen överlät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Har länge kört AMD i mina stationära men övergick till laptop för 1½ år sen.. Blev en intelpropp men saknar den gröna känslan.

Kommer använda datorn till HTPC och i skolan, CADandes och skrivande anteckningar.

 

Mvh

//Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som gamer man jämt spelar gör

 

Ofta får man magont så man nästan dör

 

Man kniper åt och håller tillbaka

 

Och förbannar skräpmaten man dagligen smaka

 

Kroppen skakar och kallsvetten dryper ner

 

Konvulsionerna blir bara fler och fler

 

Till slut ger man upp, man kan inte hålla emot

 

Man förlorar matchen och rusar iväg som en idiot

 

Med AMD Vision kan du alltid spela få, även när problemen tränger på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda den till följande saker:

1: Skapa webbsidor

2: Redigera de foton som jag har tagit

3: Kolla på film

 

Dels för att jag behöver en ny dator eftersom den jag har nu bara stängs av hux flux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Hej skulle använsa den som mediacenter till tvn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silent Service

Det här ska bli min första laptop!

Jag är pojk på 10 år och har aldrig haft en egen dator. Jag kan tänka mig att inte äta godis och inte titta på TV under ett helt år!

 

Skrivet av pojkens far. Det är en enorm uppoffring han gör, vi vuxna har nog svårt att förstå vilken insats som krävs, det saknar motstycke. Snacka om vilja att uppnå sin vision!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aftonstjärnan

som hängiven photoshoppare och på gång med såväl Dreamweaver som Indesign skulle jag ha väldigt stor nytta av att ha tillgång till en kvalitetslaptop. Som redaktionsmedlem för en ideel tidning skulle detta var ett stort plus.

Tidningen ifråga heter Audionen och ges ut av radiohistoriska föreningen i Göteborg, som också driver Radiomuseet i Götaverkens gamla ridkontor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En laptop skulle uppfylla ett stort behov, när vi vistas på landet på sommaren! Jag kunde obekymrat fortsätta med min näthandel, lyssna oavbrutet på min favoritmusik, sköta räkningar och bankärenden utan att åka 10 mil hem bara för det ! Denna lilla söta laptop skulle smälta fint in i den lantliga tillvaron.

 

MODERN TEKNIK FÖR MINA BEHOV = BEKVÄMLIGHET !!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall använda datorn till att samla mina bilder på och skriva in min släktforskning som då blir mycket lättare att följa och se gamla foton till olika personer, samt lära mig mer om att använda datorer.

 

Jag bor i Norr Norrland och är i behov av en Dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle absolut ha datorn för mig själv! Förutom tre tonåringar som stjäl tid vid den stationära så tar fyra småbarn all övrig tid. Den här vore toppen att tillbringa kvällarna i sängen med då alla småknoddar sover =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska få följa med på resor och ut till landet, precis lagom dator för ändamålet.

Skulle passa fint med en trådlös uppkoppling också!

 

lednam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...