Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Vi har köpt en väldigt fin ny HD kamera för att kunna filma våra söta små barn. Men nu vill min man lämna tillbacks den för att datorn klarar inte av att visa filmerna utan att hacka, och en ny dator har vi inte råd med...

 

Men det är ju 2010! The future is here!!! Ut med mannen in med en ny laptop säger jag bara!!

 

Och den gamla stationära kan barnen få att spela tv-spel på! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

När jag med sönderrostad hårdvara häcka

Jag inget benchmark kan bräcka

Tetris hackar, ingen idé

får istället surfa IDG

En tävling strax intresset väcka

 

Måtte min motivering räcka

Kan slänga rosten om nån vecka

Med ny prestanda från AMD

Laddar spelet, nu skall vi se

Min mun nu saliv börjar läcka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man är arbetslös och inte har råd med en egen dator skulle det vara en dröm att vinna en.

Nu måste jag åka till goda vänner eller till arbetsförmedlingen för att kunna söka jobb eller kolla mejl.

 

Om jag vann skulle jag använda datorn till att söka jobb och gå på datakurser för att öka mina möjligheter att få ett jobb.

 

Jag skulle vilja ta upp min gamla hobby att komponera musik, så en dator skulle underlätta notskrivandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har så många önskningar, hur många kan ni uppfylla? Jag skulle gärna vilja ha en mus som husdjur. I lägenheten ligger mängder med bilder som borde upp på väggarna men jag saknar RAM. När det inte finns några rena tallrikar i skåpet vore det bra med en rejäl hårddisk. Surfa har jag alltid velat lära mig, Stilla havets vågor vore trevligt. Är det verkligen sant att man kan få allt detta i en bärbar låda?? Eller är det något jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärtat bultar, kanske är jag kär.

Men hon bor långt borta och det på kärleken tär.

Ge mig möjlighet att digitalt kommunicera.

Då kan vi hålla ut tills vi kan träffas mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AMD med kraften jag behöver,

hastigheten jag söker och

kvalitén jag letar efter.

 

Får jag den blir det:

Äventyr och spänning

Drömmar och minnen

Vänner och arbete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hennes bruna ögon och det lockiga håret. När hon ler bultar mitt hjärta. Och det bästa av allt, hon vill gärna träffa mig. Kan det bli bättre? Hon är den jag letat efter.

Det finns ett men. En liten hake på vår rosenväg. Har inte vågat bjuda hem henne än. Hon älskar ny teknik. Det senaste ska det vara. Vad kommer hon att säga när hon ser mitt gamla tröskverk till dator? Nej, jag vågar inte. Det blir nog aldrig något mellan oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller nej, kanske ändå inte. Inte behöver väl jag någon ny dator. Min gamla är bara 10 år och går som ett spjut. Och hårddisken har hela 8 GB. Så ge den till någon annan.

Men känslan… Kunna göra allt man bara drömt om… Så kanske ändå…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt arbetsverktyg är datorn.

 

Jag sitter fjättrad i min lägenhet, vardag som helg, och väntar på uppdrag. Jag har upptäckt, att det inte är så lätt att starta eget, men jag var tvungen, för det fanns inga jobb. Jag måste arbeta nästan dygnet runt, för att få det till att gå ihop.Skatter och egenavgifter måste in, men ingen betalar mig i tid.

 

Jag är fånge i min bostad. Hjälp mig ut!

 

Jag skulle vilja, bildlikt talat som tjuren Ferdinand, sitta under en korkek ja, en björk eller tall kan duga, med en trådlös uppkoppling till en laptop. Använder program som Trados, Adobe och Photoshop.

 

Jag önskar mig lite frihet, utan oro för att missa ett jobberbjudande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag på sommaren besöker mina föräldrar i husvagnen på campingen i Halmstad vill jag ha min dator ifred, så självklart skulle jag ge den till Pappa wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn skulle vara ett perfekt verktyg för mig då jag ofta är hos andra för datasupport. Idag släpar man på drösvis av skivor och usbminnen medans man med en bra laptop kan samla allt på en plats och dessutom komma åt internet för felsökning.

 

Nr 2 är att använda datorn som liveview när jag fotograferar i studio, ett stort plus att kunna se en stor bild när man fotograferar så man kan korrigera direkt istället för att gissa och sen bli besviken när man kommer hem!

Dessutom får modellen direkt feedback och kan fixa småfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Idag är sista chansen att delta i tävlingen och ha möjlighet att vinna datorn! Så om du inte hunnit skriva din motivering än - gör det nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som småföretagare skulle en AMD Vision vara en smidig jobbdator för rörliga uppdrag. Hemma skulle barnen slåss om den! Tänk att kunna dra sig undan och göra läxorna i lugn och ro. Och facebooka förstås. En surfklar resedator öppnar nya möjligheter att söka information och skicka dagsfärska videohälsningar. Så lätt att ta med familjealbumet till morfar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hem från jobbet, uppför trappan

hinner knappt hänga upp kappan

Lillgrabben en storkram ger

"Måst' du idag jobba mer?"

Hans ögon sen de börja plira

"Får jag på din dator lira?"

 

Startar datorn, knapp minut

tålamodet nästan slut

Tre år gammal, förklara vill

"Klicka här, så går det till!"

Hinner knappt med modern kela

"Pappa, vill du också spela?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha blivit varslad om uppsägning planerar jag att starta eget inom foto, grafisk design och kommunikation. Jag har ett brett kontaktnät och tror att det ska kunna fungera.

 

Problemet är ekonomin, det finns i dagsläget ingen möjlighet för mig att köpa in utrustning. Jag har den fotoutrustning jag behöver men ingen dator att arbeta med. En AMD Vision Premium därför skulle ge mig en möjlighet att satsa på det jag alltid drömt om men aldrig vågat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller användningen skall jag ha den till mina främsta intressen, redigera filmsnuttar och foton, programmera lite, kolla film med Voddler, lyssna på musik med Spotify, ta med på resor inom jobbet, men även på semestern, har avverkat ett par datorer till det redan.

 

Motiveringen, hmm... Jag har bara haft AMD hittils, så därför kanske, och jag känner helt enkelt och egoistiskt att jag verkligen vill ha den, punkt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag är lärling och jobbar på ett datorföretag och sedan går jag i skolan X antal timmar i veckan. Om jag hade haft en bärbar dator skulle jag ha användt den till att använda för särskilda arbeten på arbetsplatsen, skriva uppsatser och diverse arbeten.

 

Sen är jag även en såkallad mångsysslare, jag arbetar en del med design i photoshop,. Gör hemsidor, utvecklas mer och mer. Som dom säger, övning ger färdighet! Och sen skulle jag använda det för film redegering i diverse program, då jag är en så kallad "moviemaker" åt en Counter-strike spelare.

 

Sen använda den till vardagliga saker att använda datorn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi föräldrar behöver sova om nätterna!

 

Sonen tog ett sabbatsår efter gymnasiet ( Teknik, data). Fick han ngt jobb? Nej! Istället sitter han vid vår morrande dator om nätterna med tjocka böcker och arbetar med ngt, som vi ej begriper ett dyft av. På dagarna är han på arbetsförmedling, jobbintervjuer och hos jobbcoach.

 

Vi vill vår son väl och vill inte förbjuda honom dessa nattliga övningar, men det är enerverande att höra detta brummande hela tiden utanför vårt sovrum. Honom stör det ej, för han har musik i lurarna.

 

Så för vår nattro och sonens utvecklingmöjligheter tävlar vi om att vinna en flyttbar laptop!

 

( Jag får väl fråga här på forumet, om en dator ska låta så förskräckligt! Tyvärr har butiken, där vi köpte den gått i konkurs.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle vinna denna dator skulle den förändra mitt liv ,skulle slippa sitta i timmar och vänta på att sidor ska ladda ,en dyr tid som man kan ha mycket roligare med tex surfa snabbt se film chatta med vänner kanske ladda ner nåt kul spel eller nån go musik mm så en ny dator vore en förändring av mitt slöa liv till ett snabbt liv HOPPAS på att greven18 vinnerthumbsup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambos och min vision är att bygga vårat drömhus. En bärbar dator skulle då vara perfekt före, under och efter bygget. Vi skulle använda den till att planera, administrera och diktera bygget. Detta skulle ske i form av bland annat informationssökning, skisser, ansökningar, ritningar och beställningar. När huset står klart kan vi dokumentera allt på en skiva med laser, tack vare vår Acer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...