Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vinn laptop - tävla med AMD och Eforum!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Hej på er alla! Jag vill vinna datorn till min sambo som pluggar. Har velat köpa en bärbar dator till henne men har inte kunnat bestämma mig om det ska vara Netbook eller en vanlig laptop. Hoppas på tur! biggrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 286
  • Skapad
  • Senaste svar

Datorn skulle jag använda för att klara alla skolarbeten, få dem gjorda och avklarade. Min tidigare dator brakade ihop då jag nu är utan en i mitt eget hem vilket gör det väldigt svårt att kunna göra allt skolan förväntar sig från mig. Noveller, arbeten och inlämningsuppgifter.. listan kan göra sig lång.

Jag skulle även använda datorn för att utvecklas ytterligare inom mitt stora intresse - fotografering. Att bara få kunna lägga in sina bilder från kameran och in i en egen dator hade gjort mig mer än överlycklig. Photoshop är också sådant som intresserar mig något enormt. Utan Photoshop är fotograferandet bara halvt och utan dator existerar det i stort sätt inte, tyvärr..

Som fattig student finns inte heller pengarna till att köpa sig en ny dator, så jag håller verkligen tummarna hårdare än hårdast, detta är något som jag verkligen behöver, på många sätt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tjena!

hade behövt en ny dator till att arbeta med min musik, den jag har nu klarar inte riktigt av det. Har inte råd själv att köpa en ny. Rätt bra att det är en laptop med, för då kan jag ta med den överallt.

Ska jag kunna göra bra musik behöver jag en ny dator =) / thats all peace <3

 

Min musik finns på Youtube user/Avenixis

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Jag får datorn skulle jag ge den till min son Isac som är 6år, han är otroligt intresserad och hängiven dator användare. men dock delas vår dator med övriga familjen och därför blir Isac's tid med datorn något begränsad.

 

tongue.gif Kan tänka mig att en leende och lycklig Isac kommer att använda datorn till:

 

-Kolla på barnprogram online

-rita

-spela spel

 

Och mycket mer..... thumbsup.gif

 

 

Ha en härlig helg alla och en trevlig alla hjärtans Dag!

 

MVH

 

 

/ Pappa Håkan

 

Redigerat 100214:

- När jag berättade om tävlingen för min son ville han lämna sitt bidrag i form av en liten presentation:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som studerande på resande fot är det svårt att få med sig allt med kurslitteratur, CD-skivor, brädspel, miniräknare, videokasetter, överstrykningspennor, DVD-filmer, ... ... ... ... ... ... ..., dagbok, fotopärmar, radio, romaner, videokamera, ... ... ... ... ... ... ...,oljefärger med stafli, papper, skrivmaskin, artiklar, ... ... ... ... ... ... ..., kokbok, TV, dagstidningar, ... ... ... ... ... ... ..., grafräknare, kalender, pennor, brevduvor och digitalkamera.

 

Så en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G skulle helt klart underlätta och då skulle jag även få plats över för godis! För det tror jag inte medie-laptop:en kan! :)

 

Mvh

Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag skulle verkligen behöva en laptop för att kunna tonsätta min dikter. Jag reser en hel del och har därför inte möjlighet att förankra alla ideér som dyker upp. En stationär dator är för otymplig att "släpa" med sig.

En laptop vore fantastisk att kunna ha med sig, då kan jag i princip arbeta med texterna och musiken överallt.

Jag tror verkligen att det skulle lyfta mitt skapande till högre höjder. Jag har även familj hemmavid, vilket gör att tiden för musik och texter är så begränsad. Om jag kan passa på att "skapa" under mina resor så får jag kanske mer tid över med barnen när jag är hemma.

 

Mvh

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM just jag skulle vinna laptopen så skulle den användas till att lära min dotter, som just nu är 5 år , att använda sig av en dator samt Internet.

 

Jag tycker att det är viktigt för deras framtid samt utveckling att tidigt börja lära ut hur en dator fungerar samt hur internet fungerar.

Datorn och internet är ju ett av framtidens viktigaste verktyg och att tidigt ha lärdom om detta gör att dom får en bra grund till framtida utveckling samt nyfikenhet, intresse och förståelse för ny teknik.

 

Jag har idag en riktigt gammal laptop som inte hänger med så väntetiden blir lite väl lång för min dotters tålamod, sedan så är skärmen trasig på den så den har jag monterat bort och kopplat in en gammal platt 15" skärm till den. Så om vi vann en ny laptop så skulle det nog gå lite lättare att lära min dotter allt om internet och datorer.

Mvh: Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda datorn till att spela med, och för att göra läxor!

 

Eftersom att jag (yngste son i huset) är den enda i min familj som är datorintresserad, så har vi aldrig införskaffat någon vidare bra, ny dator överhuvud taget, eftersom att det inte anses vara viktigt i min familj. Därför skulle det sitta fint med en gratis. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

 

Jag vill förgylla vardagen, njuta och se

att världen blir större med AMD.

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en kille på 19 år som kommer att plugga på universitet efter gymnasiet. Under högstadiet blev jag mer och mer estetisk. Mina intressen har växt och än idag spelar jag musik, gör film, fotograferar, m.m.

Nyligen började jag med fågelskådning och att fotografera fåglar.

 

Laptopen skulle underlätta med tanke på mina mål i livet och mina intressen. Min nuvarande dator köptes år 2004.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill vinna datorn för att kunna förse min flickvän med en egen dator. Hon gillar att kolla runt på nätet ochh shoppa mm, men hon har hamnat i rullstol efter en kraftig infektion i fotleden och sitter därför mycket. En bärbar dator skulle vara MYCKET värdefull för henne.

 

 

Tävla med AMD och Eforum - och du kan vinna en laptop värd 6 000 spänn!

 

Allt du behöver göra är att skriva i den här tråden och berätta hur du tänkt använda datorn och motivera varför just du vill vinna den!

 

För att delta måste du vara medlem på Eforum. Att bli medlem är gratis och tar bara en minut. Klicka här och följ instruktionerna.

 

1.289163.1264593704%21imageManager%2F590765942.jpg

 

AMD har tagit fram en ny märkning för bärbara datorer kallad Vision som fokuserar på användningsområden istället för krångliga tekniska specifikationer. Märkningen har tre nivåer:

 

• Vision – för vardagsanvändning (se på foton, video online, surfa, lyssna på musik)

• Vision Premium – för mediakonsumtion inklusive HD-material ( hantera foton, konvertera video och mp3, spela spel, använda webcam)

• Vision Ultimate – för videoredigering inklusive HDmaterial (spela in live-Tv, spela krävande spel online, avancerad fotoredigering)

 

Nu kan du vinna en AMD Vision Premium Acer Aspire 5538G (värde ca 6000 kr) genom att beskriva hur du kommer att använda din bärbara dator och motivera varför just du ska vinna. (max 400 tecken)

 

Tävlingen pågår till och med den 16/2.

Vinnaren utses av en jury med representanter från AMD och IDG. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar bli ruskigt trött på att släpa på min stationära dator. Det är speciellt bökigt på bussarna under rusningstid, och sedan sliter det ju så mycket på ryggen.

Skämt åsido, jag önskar mig en bärbar dator och skulle jag vinna en med dessa kvaliteter så vore det ju absolut inte fel. Jag deltar i tävlingen med förhoppning om att vinna, sååå optimistisk är jag...

 

 

 

Moderator har flyttat tråden till rätt forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en arbetslös webbdesigner/digital-graf. snubbe. Hade ett missöde med lite blixt och min stationära har linkat fram tills för någon vecka sedan då den avled. Så jag skulle bli en utmärkt vinnar av den enkla anledningen att jag har ett trängande behov. Pga. fattigdom.

Sitter på en charmig men gammal sun ultra 5 sparc-station från senare 90-tal. Det är en häftig maskin med 64-bits processor men jag kräver tyvärr Windows. Dessutom om jag får tillgång till en lappis så kan jag ta upp mitt VJ:ande igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla hjärtansdag idag!

Min flickvän åker tillbaka till Thailand snart.

Det vore toppen om vi kunde hålla kontakt med varandra genom windows live :-)

Både bild och ljud samtidigt.

Amd Vision Premium fixar det med lätthet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vinner då kommer mina IT-klubbkompisar att få se mig slå rekord i inspirationsbeteende.thumbsup.gif

Tänk att på plats i olika lokaler kunna visa videoredigering med inslag av extra ljud och musik, foton och blandade textinslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu har jag ingen "vision".

Det är svårt att skapa visioner med en stationär dator.

 

En vision för mig är att med olika rörliga kameror skaffa

råmaterial till bilder och videor.

En vision är att på ute på fältet förbereda tagningarna så

väl och mångsidigt att hemredigeringen väger lika lätt

som en vision.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var dagen före Valentins dag, jag satt med min äldre än äldsta dell-laptop där skärmen inte längre sitter ihop med resten och ville göra ett bildspel med bilder från min och min frus första år efter bröllopet tillsammans. Arg som hon var då jag inte visade något större intresse för dagen i ära så rusade hon ilsket till sovrummet och sov tidigt. Jag tänkte att bilder från vårat första år tillsammans kunde få henne på gott humör igen. Jag satte igång med arbetet och mot 3 på natten var jag så äntligen klar. Jag placerade datorn på sängen och spelade musiken och lät bilderna gå igång. Allting fungerade perfekt tills min fru, ännu sovande, sparkade till datorn och skärmen föll av och ned på golvet och dess kablar brast. Min fru vaknar med ett ryck och stirrar på mig! "Vad tusan gör du?"

 

Jag tittar handfallet på henne med halva lapptoppen i handen och får inte ett ljud ur mig. Datorn är stendöd och jag tänker att jag önskar jag kunde få en chans till att visa henne, med ljud och bild, hur mycket jag älskar henne. Under tiden börjar min 2-månader gamla son att skrika och kvällen slutar med att han får krama om min fru medan jag är förpassad till ytterkanten av sängen...

 

Nu efter Alla Hjärtans dag är hon snällare mot mig och väl är väl det, men hur gör jag i framtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag en skild med två barn, 16 och 18 år gamla, har växelvis boende. Sitter med en slö dator från 2001 som vi alla slåss om, vem som ska sitta med den. Jag gör många sysslor på nätet liksom barnen. Det hade varit trevligt att kunna ge dom lite ny modern teknik i form av egen dator och som dessutom är bärbar så dom kan ta den med sig till även sin andra förälder och kompisar. Alla deras kompisar har egen dator. Då jag har varit sjukskriven sen 2001 har jag inte möjlighet att ge dom något sånt här fint som en dator, och en bärbar dator hade gjort tillvaron så mycket lättare både för barnen och mig.

Linn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle behöva en ny "bärbar", då min Acer Aspire från 2000 inte längre är speciellt "bärbar", dels för att den väger in på ca 15kg, samt att man måste ha med sig en skärm, då datorns egna skärm är svart efter att min 7 åriga dotter vart trött på mitt tjat om att hon skulle stänga av datorn, och komma å äta, lite väl resolut slog igen locket, men glömde bort att hennes lilla porslinshund snällt fått stå på tangentbordet och titta på när hon var på Spelo.se, och spelade. Krasch!

Inge skulle vara gladare än jag...(om möjligt skulle min dotter vara ännu gladare) om jag skulle vinna denna Acer.

 

// Jonny Eriksson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer använda datorn till skolarbete. Sen i framtiden skulle den komma till att användas i mitt framtida jobb som industrielektriker, där program som multisim kommer att användas dagligen. Just nu sitter jag i skolan och skriver det här för jag har ingen dator hemma och har inte råd till någon egen. En vunnen dator hade gjort ett enormt lyft i mitt skolarbete. Jag skulle kunna ta med alla program för mina kurser styrteknik,ellära och datorkunskap (Ipoint, Multisim, Learnware) hem och arbeta med dem hemma för att bli en så bra elektriker som möjligt. Detta skulle underlätta min miljö och slippa stress plugga i skolan. Jag skulle inte kunna bli gladare. en dator som skulle kunna underlätta hur mycket som helst och faktiskt göra mitt liv bättre.

/ mvh Freeij

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att använda datorn varje dag,

eftersom min gamla inte är något att ha.

Behöver en ny för att redigera foto och lyssna på musik,

men att jättegärna vilja vinna gör mig säkert inte unik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ska kunna infria mina "Rockstjärne drömmar" vid 45 så börjar det bli dax att skapa musik snart.

Med en ny fräsch snabb laptop så skulle jag kunna få ha datorn ifred och kunna nyttja den

till att skapa musik med utan att den ska vara full med "the Sims" och alla dessa spel som skall installeras

åt kidsen i huset...

 

Och när jag har lärt mig bemästra cubase m.m så kan man börja förverkliga alla låtideer och riff som

man samlat på sig under åren. Och rätt var det är så har man en hit !!! Och så kanske Pappa blir en Rockstjärna till slut thumbsup.gif

 

//t.c.b Janne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, eForum!

 

Jag har faktiskt funderat på att köpa mig en laptop ett bra tag, men har inte haft ekonomin för det, tyvärr.

Så det här läget passar utmärkt.

 

Just nu sitter jag på en stationär dator, som verkligen håller på att säcka ihop efter hela 6 års användning.

Pga dess ålder så har jag ingen möjlighet att använda mig av vissa applikationer eller spel, och kan därför inte delta i aktiviteter med vänner eller familj när det gäller datorer.

Många av mina vänner spelar mycket olika spel som inte jag har samma möjlighet att spela, &inte tillräcklig ekonomi för att köpa mig en dator.

 

Så jag tycker verkligen att det skulle vara passande om jag skulle vara vinnaren av den här laptopen!

En laptop är ju både lätt och smidig att förflytta från en plats till en annan. Även helt perfekt för att användas av hela familjen till att titta på film, spela spel och även enkel surfning.

 

Jag tycker att jag ska vinna för jag tror jag är i behov av en ny dator, och att jag även är kapabel att använda den väl, så att den håller några år. Därmed bidrar man till en bra miljö!

 

mvh,

gonasz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är musiker/låtskrivare och som så många andra som sysslar med konst i någon form så behöver jag inspiration. Min stationära dator är sällan där jag är (eller tvärtom?) när inspirationen kommer, så det hade varit perfekt med en bärbar som av beskrivningen låter som en som skulle klara mina systemkrav med råge.

 

Jeppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...