Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gå till första olästa inlägget


Monshi

Rekommendera Poster

Det händer att man kommer in i toppen på trådar. Då vore det trevligt med en "Gå till första olästa inlägget"-knapp. Om det finns en lämplig plats för den. Den behöver inte vara stor, bara en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Du menar nånstans högt upp på trådsidan? Ingen dum idé, borde inte vara jättesvårt.

 

Du har sett att där finns en liten pil före trådnamnet som tar dig direkt till första olästa? I listorna alltså. Och inte i alla listor, men i många... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar nånstans högt upp på trådsidan? Ingen dum idé, borde inte vara jättesvårt.

 

Du har sett att där finns en liten pil före trådnamnet som tar dig direkt till första olästa? I listorna alltså. Och inte i alla listor, men i många... :)

Jupp, i toppen av tråden.

 

och jo jag har hittat var man ska klicka men ibland hamnar jag inte där jag vill ändå. Osäker på om det är jag eller forumet som gör fel, ska se om jag lyckas reda ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag hjulklickar på tråd med nytt innehåll när jag först kommer in på forumet, så att tråden kommer i nytt fönster, får jag följande adress, som exempel, i adressraden

http: // eforum.idg.se / topic/ 217158-for-mycket-klickande/page__view__getnewpost ? s=03eea7c7a9fc10d7589be30262966a13

och hamnar i toppen på tråden.

 

Inte bekräftat att så sker varje gång dock, får återkomma senare om det.

 

När jag sett denna adress har jag testat igen med vanligt klick har jag dock kommit rätt.

 

Får testa mer, det ovan antar jag är en sessionsnyckel?

 

ed: lade in ett gäng mellanslag, eforum censurerade min länk automagiskt och plocka bort allt bakom getnewpost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan detta händer för? Dvs vid första laddningen av Eforum och jag klickar på Trådare med nytt innehåll hamnar jag inte varje gång på det nya inlägget utan i toppen av tråden. Inte varje gång men ofta.

 

Då med en länk som den jag gett tidigare i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara gjort som du beskriver någon enstaka gång och då har det inte inträffat.

 

För mig skedde det igen nu när jag kom hit... det gäller alltså att vid första laddningen av startsidan är länkarna till senaste inlägget under Trådar med nytt innehåll behäftat med något som ser ut som ett sessionsID/GUID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag har heller inte upplevt att jag hamnar fel när jag klickar för att komma till första olästa inlägget. Vet inte vad det kan bero på. Tror precis som du att s= i url:erna är sessions-id, men att det inte har med det här problemet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har heller inte upplevt att jag hamnar fel när jag klickar för att komma till första olästa inlägget. Vet inte vad det kan bero på. Tror precis som du att s= i url:erna är sessions-id, men att det inte har med det här problemet att göra.

 

När sessionID finns i länken då hamnar jag på toppen. De finns där ibland när jag kommer in för första gången på morgonen eller liknande senare på dagen.

Laddar jag om sida får jag korrekta länkar utan sessionID.

 

Inget stort problem, bara ladda om sidan när jag ser dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

När sessionID finns i länken då hamnar jag på toppen. De finns där ibland när jag kommer in för första gången på morgonen eller liknande senare på dagen.

Laddar jag om sida får jag korrekta länkar utan sessionID.

 

Inget stort problem, bara ladda om sidan när jag ser dem.

 

Aha, jag missförstod dig tidigare, då finns det naturligtvis ett samband. Vi får kolla närmare på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jag missförstod dig tidigare, då finns det naturligtvis ett samband. Vi får kolla närmare på det.

 

Det gäller att man är tydlig i text, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har märkt att när man klickar på tiden/visa senaste inlägg så kommer man istället till första inlägget, jag tror det (oftast/endast?) blir så när tråden består av flera sidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att när man klickar på tiden/visa senaste inlägg så kommer man istället till första inlägget, jag tror det (oftast/endast?) blir så när tråden består av flera sidor

Jag har märkt ungefär samma sak. Om man från sidan med de senaste 100 inläggen klickar ut ett inlägg i en ny flik så hamnar man på det inlägget, förutom om det finns flera sidor med inlägg för då hamnar man på första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu blev det som jag skrev tidigare, adressen som visades då

//eforum.idg.se/topic/217947-antivirus-soft/page__view__getlastpost?

 

s=8019d5b03da7e6777a08914b6189de5a

 

hela länken visas inte om jag inte postar så här

 

klickar jag på samma länk igen så funkar det och den adressen är

//eforum.idg.se/topic/217947-antivirus-soft/page__pid__1080937__st__40entry1080937

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu blev det som jag skrev tidigare, adressen som visades då

http://eforum.idg.se...w__getlastpost?

 

s=8019d5b03da7e6777a08914b6189de5a

 

hela länken visas inte om jag inte postar så här

 

klickar jag på samma länk igen så funkar det och den adressen är

http://eforum.idg.se...0entry1080937

precis samma problem som jag har med andra ord. Första laddningen av en sida på eforum, dvs första laddningen under en session, får jag en session-id i slutet av alla bevakade trådar. Laddar jag om sidan försvinner session-iden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nä, nu BUMPAR jag denna tråd. Börjar tröttna på att behöva ladda om startsidan efter varje nybesök när jag ser ett nytt inlägg bland mina bevakningar.

 

Dvs jag går in på Eforums startsida och om det är en helt ny session får jag dessa extra IDn på länkarna till nya inläggen i mina bevakade trådar. Jag hamnar på toppen och tråden markeras inte som läst av mig.

 

Lösning på g? Svårt problem? Eller har ni inte alls tittat på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jodå, vi har kollat på det. Tyvärr verkar det vara en bugg i plattformen och inte så mycket vi kan göra åt från vår sida, utan vi får hoppas på en fix från Invision.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bumpar igen....

http:// eforum. idg. se/topic/219980-cd-rom/page__view__getnewpost ?s=e19226fec535bc6d112235781bcc6efb

 

Det får ni fixa....NU.. eller kanske IP-board. Har hängt kvar nu ganska länge får jag säga men få andra som reagerat på det av vad jag märker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...