Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Signaturregler


Monshi

Rekommendera Poster

Dagens regler för signaturer är väldigt fria

 

Restriktioner för signaturer

 

Din signatur får innehålla:

  • Obegränsat antal bilder
  • Bilder utan storleksbegränsning
  • Obegränsat antal adresser/länkar
  • Obegränsat antal rader

 

Kanske snarare ska vara

  • Inga bilder
  • Max två länkar, dock ej till egen sida med kommersiell vinning
  • Max sex rader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens regler för signaturer är väldigt fria

 

 

 

Kanske snarare ska vara

  • Inga bilder
  • Max två länkar, dock ej till egen sida med kommersiell vinning
  • Max sex rader

 

Eller: Max två länkar, dock ej till sida med kommersiell vinning.

(egen)

 

Blir annars lite som att köra runt med en reklamdekal på bilen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ingen reaktion från officiellt håll vad gäller dessa önskemål? Okej, inget prioriterat ska medges.

 

Fler önskemål följer:

Tänk igenom vilka taggar som ska få användas. Tycker i princip alla inkapslingstaggar ska bort ur signaturen, dvs log, spoiler, citat, kod och media ska inte kunna användas där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spoiler tycker jag går bra, det gör ju bara signaturen mindre. Citat, kod mm gör ju signaturen längre och mer störande så stopp för dem vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spoiler tycker jag går bra, det gör ju bara signaturen mindre. Citat, kod mm gör ju signaturen längre och mer störande så stopp för dem vore bra.

 

 

Fast vad skulle spoiler ha för funktion där?

 

Och varför egentligen, när ämnet är uppe, spoiler som ska klickas fram? Gillar den enkla på MinHembio som lägger svart streck över texten. Om man markerar texten syns det vad som står dock. Enkelt, snabbt, snyggt, tydligt...

 

 

Har förövrigt skickat PM till några som testat med citat i sina signaturer med en mild rekommendation att göra citatet tydligt på annat vis. Kursiverad stil tycker jag är utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På www.alltomxp.se är det en del som har lagt in vad de har för dator/datorer, processor, grafikkort, Windows etc i signaturen för att den informationen ska vara lättillgänglig när de ställer frågor. För att det inte ska bli en lång störande uppräkning för dem som inte är intresserade så har de lagt det inom Spoiler.

 

Kursivering och användning av citattecken (") är ju klassiska sätt att visa att något är citat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Nu har jag lagt till begränsningar i signaturerna. Ang spoiler etc så går det inte att ställa in att vissa taggar är tillåtna men andra inte. Utan det är antingen eller. Och då tycker jag att man kan tillåta detta. Skulle det bli ett stort problem att folk lägger in en massa knäppa grejer i sina signaturer kan vi se över reglerna.

 

Men nu är det begränsat så att bilder inte är tillåtna, att signaturen får vara max 6 rader och innehålla max 4 länkar.

 

(Och jag är medveten om att informationen just nu är lite ologisk, det står att man inte får ladda upp bilder, men att bilder utan storleksbegräsning går bra. Jag ska försöka fixa till det där.)

 

Sen är det där med kommersiella länkar en grej som är lite svår att bedöma, och där jag tycker att vi ska ha en ganska tillåtande attityd. Jag tycker att en länk till en personlig blogg, som även innehåller google-annonser, är helt okej. Jag tycker också att det är helt naturligt att någon som skriver på Eforum som representant för ett företag, för att exempelvis bemöta kritik eller ge support till nån som har problem med deras produkt, kan ha en länk till sin sajt i sin signatur.

 

Däremot är det naturligtvis aldrig okej med spammare som bara skriver för att locka folk till sin sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lagt till begränsningar i signaturerna. Ang spoiler etc så går det inte att ställa in att vissa taggar är tillåtna men andra inte. Utan det är antingen eller. Och då tycker jag att man kan tillåta detta. Skulle det bli ett stort problem att folk lägger in en massa knäppa grejer i sina signaturer kan vi se över reglerna.

 

Men nu är det begränsat så att bilder inte är tillåtna, att signaturen får vara max 6 rader och innehålla max 4 länkar.

Tack! :)

 

Tar det en stund innan det syns? För just nu stod det inga begränsningar på

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=members&area=signature

Eller är det special för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Som vanligt glömde jag dig, Cecilia! :) Jag hade ändrat på grupperna Medlemmar, Moderatorer och Administratörer... Men nu har jag ändrat din grupp också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Men nu är det begränsat så att bilder inte är tillåtna, att signaturen får vara max 6 rader och innehålla max 4 länkar.

 

då ska jag leta reda på ett maraton inlägg...och där ligger bilden kvar än så länge.

 

Fast jag måste säga, bild kan få vara med men inte för stor. Det är min nuvarande åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Det slår nog inte igenom retroaktivt, utan är mer som ett filter när man redigerar sin signatur. Så om vi hittar nån som vi tycker bryter mot reglerna så får vi gå in och ändra det. Men om det inte stör så kan vi ju också låta det vara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...