Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej anmäla inlägg


Cecilia

Rekommendera Poster

När jag försöker anmäla ett inlägg får jag följande felmeddelande:

[#10136] Du har inte rättighet att rapportera inlägget du försöker anmäla.

 

Alla ska kunna anmäla alla inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har både jag och maratonmannen anmält ditt inlägg ovan utan problem.

Vilket inlägg har du haft problem med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag kan också anmäla. Kanske nåt med rättigheter för gruppen "Huvudmoderatorer". Det är ju bara du i den gruppen. :) Jag kollar i adminet om jag hittar nåt om det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har både jag och maratonmannen anmält ditt inlägg ovan utan problem.

Vilket inlägg har du haft problem med?

Jag kan t ex inte anmäla mitt inlägg i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade nyss att anmäla eget inlägg i en av mig skapad tråd.

Inget felmeddelande..

 

Det är nog inte meningen Cecilia ska få anmäla inlägg :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Cecilia: du har ju också tillgång till adminet. Kan du hitta inställningen som styr detta? För det måste ju vara en rättighetsgrej för gruppen Huvudmoderatorer.

 

Jag tycker jag har letat överallt, och jag har sökt i hjälpfilerna, men jag hittar inte nån inställning som påverkar detta. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia: du har ju också tillgång till adminet. Kan du hitta inställningen som styr detta? För det måste ju vara en rättighetsgrej för gruppen Huvudmoderatorer.

 

Jag tycker jag har letat överallt, och jag har sökt i hjälpfilerna, men jag hittar inte nån inställning som påverkar detta. :unsure:

Nog kunde väl Cecilia anmäla under beta-stadiet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, hade inga problem med vare sig att anmäla eller komma till "rätt" anmälningscentral i betan.

 

Jag är ju begränsad i vad jag kommer åt i Admin-snittet. Jag har för mig att jag någonstans, troligen någonstans i IP Boards guider, har sett att man kan tillhöra två grupper (primary and secondary). Kan du hitta någonstans (Manage Members?) någon inställning så att jag tillhör moderator-gruppen förutom huvudmoderator? Jag kan flytta en medlem till en annan grupp men inte lägga till en till grupp. Jag kan inte klicka på en medlems namn.

 

Något med permissions enligt det här?

http://community.invisionpower.com/resources/official.html?record=226 Inget som jag kommer åt.

 

Eller här: http://community.invisionpower.com/resources/official.html?record=225 Kommer jag inte heller åt. Där står det om primary och secondary group.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Har lagt till Moderatorer som secondary group på ditt konto. Då har du - som jag tolkar det - alla rättigheter som båda grupperna har. Testa om det hjälper!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker anmäla ett inlägg får jag följande felmeddelande:

[#10136] Du har inte rättighet att rapportera inlägget du försöker anmäla.

 

Alla ska kunna anmäla alla inlägg.

 

Jag antar att problemet redan är löst, men gjorde också en testanmälan nu, utan några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt till Moderatorer som secondary group på ditt konto. Då har du - som jag tolkar det - alla rättigheter som båda grupperna har. Testa om det hjälper!

Japp, nu går det bra att anmäla och komma till anmälningscentralen.

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...