Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felaktig numrering av inlägg i Aktiva trådar


Cecilia

Rekommendera Poster

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=search&do=active

Skärmklipp.PNG

 

Det står "0 inlägg" men det är "1 inlägg" eller "0 svar" som gäller, resp "2 inlägg" ska vara "3 inlägg" eller "2 svar".

 

Sedan är det ju lite konstigt att en tråd har visats 0 gånger för när man börjar med en ny tråd så ser man ju vad man har skrivit för något, och att någon kan skriva ett svar utan att se tråden verkar ju ändå underligare. I båda fallen så vet jag dessutom att jag har läst inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna göra den vyn mindre pratig? Skapa en fin tabell där given information finns på given plats istället. Mycket snabbare att läsa helt enkelt. Egentligen bygga alla listningar enligt liknande tabell, dvs senaste inlägg, trådar, aktiva trådar kan alla byggas i tabellform med klara tydliga fält.

 

 

0 inlägg för den delen. 0 svar borde det stå.

Antal visningar uppdateras nog inte på stört,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Skulle man inte kunna göra den vyn mindre pratig? Skapa en fin tabell där given information finns på given plats istället. Mycket snabbare att läsa helt enkelt. Egentligen bygga alla listningar enligt liknande tabell, dvs senaste inlägg, trådar, aktiva trådar kan alla byggas i tabellform med klara tydliga fält.

 

Det var tabeller från början, men det funkade inte med bredden på Eforum och högerkolumnen som IDG-nätverket använder. Det blev ihoptryckt och konstigt och svårt att överblicka, dessutom flöt tabellen ut till höger i IE8. På det hela taget blev den här modellen mycket tydligare.

 

Problemet var störst i sökresultatssidan, men den använder samma mall som Aktiva trådar, så lösningen var att ändra i båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Nu har jag ändrat inlägg till svar. Tror precis som föregående talare att det finns en liten fördröjning på statistiksiffrorna av prestandaskäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ändringen till "svar" :)

 

Är fördröjningen på visningarna flera timmar?

Jag ser just nu i Aktiva trådar detta:

Personlig brandvägg till Vista o Win 7

Startad av A.Jonasson Ikon i underforumet Brandväggar. Senaste inlägget skrevs Ikon idag, kl 09:48 av A.Jonasson Ikon

Tråden har 0 svar och har visats 0 gånger.

 

Nya svar Ikon Bilagor Definiera range och söka igenom range i loop.

Startad av Axi Ikon i underforumet Kalkylprogram - Excel m fl. Senaste inlägget skrevs Ikon idag, kl 09:27 av Monshi Ikon

Tråden har 4 svar och har visats 0 gånger.

Jag vet att jag har läst om den personliga brandväggen och jag är ganska övertygad om att Monshi läste tråden när han svarade, och det är alltså 2,5 timmar sen. Den här tråden har visats 41 gånger så det är ju inte stopp i uppräkningen heller.

 

Men det kanske beror på hur man väljer att öppna tråden? När jag läste om den personliga brandväggen så öppnade jag tråden från "100 senaste inläggen" och inte från delforumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Jag vet inte hur de där räknarna funkar. Vi får hålla ett öga på dem och se om vi kan se nån konsekvens i om de räknar fel, utelämnar vissa typer av visningar eller har nån tidsfördröjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På det hela taget blev den här modellen mycket tydligare.
Oj, då måste det varit rejält stökigt innan för jag tycker inte att detta är lättläst eller speciellt tydligt :(

Det gäller även andra platser, t.ex raden "Av: mbgtmari, i forum: Språkfrågor" i inlägglistningen. Flyter ihop med övrig text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, då måste det varit rejält stökigt innan för jag tycker inte att detta är lättläst eller speciellt tydligt :(

Det gäller även andra platser, t.ex raden "Av: mbgtmari, i forum: Språkfrågor" i inlägglistningen. Flyter ihop med övrig text.

 

mmh, tror jag instämmer för... jag tittar aldrig på den vyn nu. Sällan kanske mer sant. Helt enkelt för att det är svårläst. Väljer istället att ha mina bevakningar av forum/avdelningar och läsa dessa. Missar därmed en stor del av forumet men å andra sidan är det inte hela världen. Finns andra som läser de delarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Oj, då måste det varit rejält stökigt innan för jag tycker inte att detta är lättläst eller speciellt tydligt :(

 

Japp, det var det! :)

 

Det gäller även andra platser, t.ex raden "Av: mbgtmari, i forum: Språkfrågor" i inlägglistningen. Flyter ihop med övrig text.

 

Absolut, Senaste-listorna är otydliga. Vi kommer att förbättra typografin där inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hur går det med räknarna? De räknar väll fortfarande lite som de vill...

 

Ja, det verkar stå 0 visningar väldigt länge. Jag vet faktiskt inte vad det beror på. Det går säkert att lösa, men vi har andra grejer vi prioriterar högre för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå räknare. Noterar att räknaren för antalet nedladdningar av en bifogad fil, de uppdateras på stört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...