Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RSS


Mikael63

Rekommendera Poster

Jag hoppas att det kommer några RSS-flöden under veckan. Det fanns några under testperioden så principen för dem borde vara uttestad och det är mer att hinna lägga till koden för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att det kommer några RSS-flöden under veckan. Det fanns några under testperioden så principen för dem borde vara uttestad och det är mer att hinna lägga till koden för dem.

 

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt" brukar det heta... stämmer ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Rss:er kommer under dagen! Det är rätt mycket manuellt pillande för att skapa dem, men jag har planerat för det idag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Nu finns det feeder för varje forum. Feederna innehåller alla trådar, med hela första inlägget i tråden.

 

Jag vet att det finns önskemål om feed med alla inlägg. Detta kräver dock lite mer anpassning av plattformen, så det kommer vi kolla på lite längre fram. Vi börjar med tråd-feederna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/rss/forums/1-alla-tradar-i-eforum/

 

Fick jag fram genom att klicka på RSS-ikonen ovanför knappen "Start en ny tråd" på den här sidan och i listan som då dök upp högerklickade jag och valde "Kopiera länkadress".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja!

Naturligtvis!

När jag klickade på den ikonen, med Chrome som jag nyss börjat testa, (v4) så såg sidan så galen ut att jag inte reflekterade över att adressen var korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Ja!

Naturligtvis!

När jag klickade på den ikonen, med Chrome som jag nyss börjat testa, (v4) så såg sidan så galen ut att jag inte reflekterade över att adressen var korrekt.

 

En kombination av att Chrome fortfarande är rätt kass på att hantera rss-feeder, och hur feederna som genereras av IPB är konstruerade. Men lägg till feedadressen till din favorit-rss-läsare så ska det funka fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man tänka sig att det i RSS-flödet "Alla trådar" blir inlagt vilket delforum som tråden ligger i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det feeder för varje forum. Feederna innehåller alla trådar, med hela första inlägget i tråden.

 

Jag vet att det finns önskemål om feed med alla inlägg. Detta kräver dock lite mer anpassning av plattformen, så det kommer vi kolla på lite längre fram. Vi börjar med tråd-feederna.

 

NU! Är det längre fram! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Kan man tänka sig att det i RSS-flödet "Alla trådar" blir inlagt vilket delforum som tråden ligger i?

 

Det kan man absolut tänka sig. Har inte satt mig in i vad som styr hur rss-feederna ser ut, men det låter som något som går att lösa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...