Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mr Andersson

Hur skapa ny tråd...

Rekommendera Poster

Mr Andersson

... om man valt att gömma forumöversikten?

Jag är kanske halvblind, men ända sättet jag hittar är att leta upp ett in lägg i den avdelning jag vill starta ny tråd och sen trycka "Skapa ny tråd?". Går det inte att ka en knapp "Starta ny tråd" på samma sätt som i "gamla" Eforum?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Om du är inne i ett delforum t ex //eforum.idg.se/forum/112-buggrapporter-och-onskemal-om-nya-eforum/ så har du en knapp "Starta ny tråd" ovanför listan med trådar.

Jag hoppas att om man är tvungen att först gå till ett delforum innan man gör en ny tråd så blir det mindre risk för att trådar läggs i fel forum.

Dölja forumöversikten är till för den som vill kolla upp nya trådar/inlägg och inget annat. Vill man någon gång så får man välja att visa översikten igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson

Om du är inne i ett delforum t ex //eforum.idg.se/forum/112-buggrapporter-och-onskemal-om-nya-eforum/ så har du en knapp "Starta ny tråd" ovanför listan med trådar.

Jag hoppas att om man är tvungen att först gå till ett delforum innan man gör en ny tråd så blir det mindre risk för att trådar läggs i fel forum.

Dölja forumöversikten är till för den som vill kolla upp nya trådar/inlägg och inget annat. Vill man någon gång så får man välja att visa översikten igen.

Jag förstår ur du menar, men det blir ganska mycket klickande för att kunna skapa ny tråd. Nu gör jag det visserligen inte jätteofta, men jag tycker det är onödigt omständigt jämfört med gamla eforum.

Sen saknar jag den trädstruktur som gamla eforum hade, där man tydligt kunde se vilket inlägg ett svar syftade på, vilket var en av de absolut största fördelarna jämfört med "alla andra forum", helt enkelt väldigt överskådligt. Mer innehåll och mindre design.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pontus Jeppsson

Sen saknar jag den trädstruktur som gamla eforum hade, där man tydligt kunde se vilket inlägg ett svar syftade på, vilket var en av de absolut största fördelarna jämfört med "alla andra forum", helt enkelt väldigt överskådligt. Mer innehåll och mindre design.

Klicka på ditt menyn med ditt namn på till höger om loggan, sen på Kontrollpanelen > Forum och skrolla ner en bit på sidan. Vid visningsläge väljer du träd. Det blir inte exakt som på gamla Eforum, men sorteringen blir i trädstruktur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson

Klicka på ditt menyn med ditt namn på till höger om loggan, sen på Kontrollpanelen > Forum och skrolla ner en bit på sidan. Vid visningsläge väljer du träd. Det blir inte exakt som på gamla Eforum, men sorteringen blir i trädstruktur.

Jo, jag har provat det. Det finns en trädstruktur längst ned på sidan, men i själva inläggen kan man inte se vilket som är svar på vad, utan att läsa citaten. Saknar de färgade fyrkanterna som gjorde Eforum unikt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Jag saknar också trädstrukturen i gamla forumet, i alla fall i de trådar där den användes på rätt sätt. De flesta trådar var ju trots allt raka, och ibland svarades det på fel inlägg så att strukturen mer ställde till besvär än var till nytta.

Jag förstår ur du menar, men det blir ganska mycket klickande för att kunna skapa ny tråd. Nu gör jag det visserligen inte jätteofta, men jag tycker det är onödigt omständigt jämfört med gamla eforum.
Två klick extra, ett för att visa alla delforum och ett för att välja delforum. Å andra sidan kan du ju slippa en massa klick för att flytta trådar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson

Jag saknar också trädstrukturen i gamla forumet, i alla fall i de trådar där den användes på rätt sätt. De flesta trådar var ju trots allt raka, och ibland svarades det på fel inlägg så att strukturen mer ställde till besvär än var till nytta.

Två klick extra, ett för att visa alla delforum och ett för att välja delforum. Å andra sidan kan du ju slippa en massa klick för att flytta trådar.

Jag har inget emot två klick, men just nu tar varje klick rätt lång tid, men som Pontus skrivit så är det ett tillfälligt problem. Hoppas verkligen det inte kommer gå så här segt "på riktigt"...

(Om man har trädvyn aktiverad och postar inlägg i en tråd, visas inte inlägget efter att man postat, utan man måste bläddra ner och klicka på sitt inlägg. Men det kanske ska vara så?)

Redigerad av Mr Andersson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...