Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svårt att komma åt Eforum


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Det spelar ingen roll hur noga man testar saker (och tro mig, vi har testat nya Eforum riktigt, riktigt noga), det går ändå inte att förutse exakt hur saker beter sig när man går live.

 

Just nu har vi lite driftproblem med Eforum. Tidigare gick inte sajten att komma åt alls. I skrivande stund är sajten uppe, men går långsamt.

 

Våra skarpaste hjärnor jobbar på problemet just nu, och jag hoppas att en lösning snart på plats.

 

Jag beklagar problemen, och hoppas att ni har lite tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll hur noga man testar saker (och tro mig, vi har testat nya Eforum riktigt, riktigt noga), det går ändå inte att förutse exakt hur saker beter sig när man går live.

 

Just nu har vi lite driftproblem med Eforum. Tidigare gick inte sajten att komma åt alls. I skrivande stund är sajten uppe, men går långsamt.

 

Våra skarpaste hjärnor jobbar på problemet just nu, och jag hoppas att en lösning snart på plats.

 

Jag beklagar problemen, och hoppas att ni har lite tålamod.

 

Det förekommer alltid någon liten "barnsjukdom" när man migrerar till nytt, så jag förutsätter att driften hittar felet och fixar "problemet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Det spelar ingen roll hur noga man testar saker (och tro mig, vi har testat nya Eforum riktigt, riktigt noga), det går ändå inte att förutse exakt hur saker beter sig när man går live.

 

Just nu har vi lite driftproblem med Eforum. Tidigare gick inte sajten att komma åt alls. I skrivande stund är sajten uppe, men går långsamt.

 

Våra skarpaste hjärnor jobbar på problemet just nu, och jag hoppas att en lösning snart på plats.

 

Jag beklagar problemen, och hoppas att ni har lite tålamod.

 

Jag kom inte in via http://www.eforum.idg.se som min startsida till Eforum är inlagd från början.

 

Klickade ikväll av en händelse på en "Läs Eforum medlemmens lösning"-annons via IDG:s nyhetssida, och kom då in på Eforum.

 

Noterade då att www var borttagna i webbadressens början till Eforum.

 

Ändrade då min startsida till Eforum, och plockade då bort www i webbadressen. Voilá! Då kom jag in. Om jag bara klickar in här med www i början blir det direkt FORBIDDEN och att jag inte har access till den här servern.

 

I övrigt håller jag med om att det går segt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Noterade då att www var borttagna i webbadressens början till Eforum.

 

Ändrade då min startsida till Eforum, och plockade då bort www i webbadressen. Voilá! Då kom jag in. Om jag bara klickar in här med www i början blir det direkt FORBIDDEN och att jag inte har access till den här servern.

 

I övrigt håller jag med om att det går segt!

 

Noterar också samma sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara som så att nya plattformen kräver lite mer av servrarna? Nu på kvällen hittar flera användare till forumet och de knäar lite under belastning. Sponsorn AMD kanske kan sponsra lite mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Ja, nu går det segt. Vi har gjort en hel del ändringar i serverkonfigurationen igår kväll och under dagen idag, men det är helt klart att det inte räcker. Vi får titta på andra lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu på kvällen hittar flera användare till forumet och de knäar lite under belastning.

Beror säkert på alla som är inne här för att tävla. :D

 

 

För att fira lanseringen kommer vi ordna en tävling tillsammans med vår partner AMD, som kommer att skänka bort en bärbar dator till någon av er. Tävlingen drar igång på tisdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Beror säkert på alla som är inne här för att tävla. :D

 

Vi bestämde oss för att skjuta på tävlingen tills att vi kan lita på driftsäkerheten. Tanken är ju att använda tävlingen som ett sätt att locka nya besökare och göra reklam för nya, förbättrade Eforum. Och om de då möts av en seg och långsam sajt så blir det ju inte så bra reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...