Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HEMSIDAN


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Tjusigt med den nya hemsidan! Bra mycket snyggare (grafik, upplägg, allt)! Grattis! :thumbsup:

 

Ja annorlunda såg den allt ut!

 

Känns mer som ett "riktigt" forum nu, med alla dess för och nackdelar

 

Det jag inte riktigt gillar är att så lite trådar får plats på skärmen. sitter med 1920*1080 och knappt halva skärmen används... :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Tack! :)

 

Det jag inte riktigt gillar är att så lite trådar får plats på skärmen. sitter med 1920*1080 och knappt halva skärmen används...

 

Vi håller på att undersöka hur vi kan lösa layouten så att bredden anpassas bättre efter olika skärmupplösningar. Tills vidare kör vi på den här fasta bredden, men jag håller fullständigt med om att det inte alls är optimalt för alla som sitter på stora skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :)

 

 

 

Vi håller på att undersöka hur vi kan lösa layouten så att bredden anpassas bättre efter olika skärmupplösningar. Tills vidare kör vi på den här fasta bredden, men jag håller fullständigt med om att det inte alls är optimalt för alla som sitter på stora skärmar.

 

Det låter bra :thumbsup:

 

Måhända att det skulle gå att välja antal kolumber som visas bredvid varandra? (just nu ligger ju allt i en enda väldigt lång kolumb)

 

Kanske något liknande: 1st kolumb för de med små skrämar (ca768 i bredd) 2 kolumber för de med normalstora skärmar (ca1440 i bredd) och 3 för de med stora skärmar (1920+ i bredd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ni skriver skärmupplösning men jag hoppas att det gäller fönsterstorlek. Alla har inte fönstren maximerade. För mig är det här en lagom kolumnbredd, jag får plats med två fönster bredvid varandra på 1600 pixlar. Det innebär att jag kan ha tråden synlig samtidigt som jag kan ha en annan sida bredvid med t ex framgooglade sidor med lösningar att hämta tips från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu är söktjänsten bättre och en snygg design har ni fått till med :)

 

Jo, det har hänt lite, till det bättre får vi hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ni skriver skärmupplösning men jag hoppas att det gäller fönsterstorlek. Alla har inte fönstren maximerade. För mig är det här en lagom kolumnbredd, jag får plats med två fönster bredvid varandra på 1600 pixlar. Det innebär att jag kan ha tråden synlig samtidigt som jag kan ha en annan sida bredvid med t ex framgooglade sidor med lösningar att hämta tips från.

 

ja så kan man ju också göra :thumbsup:

 

Men för oss som verkligen har "plats" på skrivbordet, vi som utan problem kan köra eforum på helskärm och fortfarande har möjlighet att "googla" och liknande på den/de sekundära skärmen/arna, så tycker jag det ändå hade varit bra om man fick den möjligheten att välja detta själv :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ni skriver skärmupplösning men jag hoppas att det gäller fönsterstorlek. Alla har inte fönstren maximerade. För mig är det här en lagom kolumnbredd, jag får plats med två fönster bredvid varandra på 1600 pixlar. Det innebär att jag kan ha tråden synlig samtidigt som jag kan ha en annan sida bredvid med t ex framgooglade sidor med lösningar att hämta tips från.

 

 

Jag tycker att bredden är bra då det är inte lika jobbigt att läsa = lagom radbredd.

 

Sedan är det väl bra att sidan går efter samma bredd som idg-huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...