Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook-liknande bildvisare


r_liljeros

Rekommendera Poster

Hejsan! (Valde HTML-delen av forumet i brist på kunskap)

 

Bygger förtillfället en hemsida för en nystartad nattklubb i göteborg. Denna hemmisa kommer att innehålla vimmelbilder och arrangörerna vill att varje bild ska kunna kommenteras.

 

Direkt fick jag facebook i huvudet och jag tänkte varför inte göra något i den stilen. Problemet är bara att jag är ganska ny inom webbdesign och framför allt kodning.

 

Därför frågar jag er, hur tror ni facebooks bildvisare är byggd? Jag antar att det är väldigt avancerad kodning, kanske har ni någon idé om hur jag skulle kunna få till bild kommentarer på lättare sätt. Jag har googlat till förbannelse för att hitta en tutorial/guide angående ämnet utan lycka. Finns det någon term för detta som jag är omedveten om?

 

Jag har byggt hemsidan i HTML men jag antar att FB-bildvisaren är byggd på Javascript eller?

 

 

Evigt tacksam för svar!

 

Mvh Rickard Liljeros

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få in kommentarer måste du använda något serverspråk, tex php, asp eller liknande samt att du måste lagra kommentarerna i en databas.

 

Du behöver inte javascript för att visa bilder, men vill du byta bild utan att ladda om hela sidan så använder man sig av en teknik som kallas ajax (där en del är javascript).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...