Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med Grafikkort


Domppi

Rekommendera Poster

Hej, jag undra vad det har hänt med mitt grafikkort. Allt funkkade bra igår, mn idag när jag öppna datan så blev allt väldigt stort. När jag tog ner drivrutiner så blev de mindra men de visar nu att jag skulle ha ett mycket sämre grafikkort. JAg har nvidia geforce 7600gs och nu står de att jag har nvidia geforce 6175LE. Jag har försökt med mycket, och undra om den kan vara sönder lr vad som har hänt. Och datan har blivit mycket slöare med. Jag undrar vad jag kan göra, och om de e så att de ha fari sönder?

Tacksam för svar.

 

[inlägget ändrat 2010-01-23 14:29:10 av Domppi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att ditt integrerade grafikkort (det inbyggda på moderkortet) heter nvidia geforce 6175LE och det externa är ett 7600gs?

 

I bios kan man välja vilket kort man vill använda, kolla där vilket som är aktiverat. Läs manualen för att förstå bios. (kortfattat så trycker man oftast f10 eller liknande precis vid starten av datorn, och får du upp en enkel meny)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om jag såg rätt så tyckt jag det stod att båda var aktiverade mn är inte säker för de stod på engelska, mn i så fall om jag såg rätt så ska jag då prova att bara aktivera de ena och disbla de andra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7600 gs börja funkka mittallt mn sen stänger de av sig imellan, de e typ så varannan gång jag öpnnar datan så funkkar 7600gs, väldigt underligt. Vad kan de vara då? är de löst lr e de windows som råddar lr nåt sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är de löst lr e de windows som råddar lr nåt sånt?

Det kan vara svårt att läsa och förstå när man inte är tonåring..! :blink:

 

Men ja, det händer att grafikkort inte sitter precis som de skall i kortplatsen, typ att Windows bara känner av kortet var och varannan gång datorn startas. Men det är ju inte svårt att kontrollera och åtgärda – var bara noga med att strömmen är bruten när du bökar inne i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...