Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så att det liknar Vista eller XP


Pluttie

Rekommendera Poster

Hej!

Hur gör jag så att windows 7 liknar windows vista eller XP när det gäller fönster jag är inne på som är minimerade. Som det är nu så kan jag inte minimera Windows Live Messenger till en ikon bredvid klockan, utan den är som ett fönster jag är inne på bredvid startmeny-knappen.

 

Sen vill jag ha ikoner bredvid startmenyn, som små genvägar. Det går men om jag sen går in på programmet för en ikon så omvandlar ikonen till en knapp där det står vad jag är inne på för sida. Jag vill ha så fast utan att ikonen omvandlas. Så har det varit i Vista och XP.

 

Nu blev det lite långt men hoppas nån förstår hur jag menar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Quick Launch du är ute efter?

Se min bifogade bild.

 

 

[bild bifogad 2010-01-22 17:12:18 av Maratonmannen]

[bild raderad 2010-01-22 20:52:48 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2010-01-22 20:53:16 av Maratonmannen]

1183482_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jag vet inte riktigt hur du menar. men jag vill ha ikonerna till höger om start-meny-knappen. och jag vill inte att dom ska omvandlas till "knappar" tex [Namn (Inloggad)] eller att webbläsarikonen blir [Aftonbladet] jag vill att webbläsarikonen ska finnas kvar. Som papperskorgen till exempel. det är omöjligt att få den som en ikon bredvid startmenyknappen, utan att den göms bakom utforskaren-ikonen, fastnålat.

 

 

hur ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Messenger löser du detta, (med en dålig lösning) genom att leta upp msn under program mappen och högerklicka på filen och välja att köra denna i compatibility mode och väljer windows xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte vänja sig vid Windows 7 så som det ser ut? Hålla på att få det till att se ut som Vista eller Xp är bara en tillbakagång till det sämre tycker jag. Så som startmenyn och ikoner på listen beter sig fungerar ju utmärkt! Jag provade att ändra till ickeikoner på listen men det är faktiskt mer praktiskt med standard med bara ikoner... tycker jag i varje fall. Ett pek extra visserligen för att nå men det känns ändå smart och praktiskt.

 

T ex när någon skriver något nytt i ett konversationsfönster i messenger så pekar jag på messengerikonen och sen vidare till det aktuella konversationsfönstret och det poppar upp. Vill jag då inte svara omedelbart så bara flyttar jag pekaren och skrivbordet går tillbaka som det såg ut. Vill jag aktivera fönstret helt så klickar jag bara.

 

Det är inga idioter som konstruerat grännssnittet i Windows 7. Det finne en tanke bakom och jag tycker mig ha fattat hur dom tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur gör jag så att windows 7 liknar windows vista eller XP när det gäller fönster jag är inne på som är minimerade. Som det är nu så kan jag inte minimera Windows Live Messenger till en ikon bredvid klockan, utan den är som ett fönster jag är inne på bredvid startmeny-knappen.

 

Sen vill jag ha ikoner bredvid startmenyn, som små genvägar. Det går men om jag sen går in på programmet för en ikon så omvandlar ikonen till en knapp där det står vad jag är inne på för sida. Jag vill ha så fast utan att ikonen omvandlas. Så har det varit i Vista och XP.

 

Nu blev det lite långt men hoppas nån förstår hur jag menar.

 

 

 

Det finns i Kontrollpanelen valet Personalize/Utseende och anpassning, scrolla ner på teman och välj Windows Classic (Grymt mycket fulare men det gör det du vill att den ska göra)

 

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...