Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera ett "32bitars-program" i Windows 7 (64 bitars)


Ultra

Rekommendera Poster

 

Hejsan,

 

Har skaffat en ny dator med Windows 7 som jag sitter här och försöker få igång med installering av program mm. Det har gått bra hittills men när jag ska installera ett några år gammalt program så säger datorn ifrån att det inte är kompatibelt eftersom W7 använder 64 bitar och programmet är gjort för 32 bitar.

 

Provade att köra i ett kompabilitetsläge för XP men ändå samma sak. Finns det något sätt att få det här programmet att funka på den nya datorn?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 64-bitars windows och har flera 32-bitarsprogram installerade. Och har aldrig fått klagomål från datorn.

 

Vilket program är det? Kanske hjälper om vi får reda på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att det är ett för gammalt program för windows sju. Det verkar som autodesk har släppt nyare versioner av mechanical desktop. Du kanske kan försöka få fatt på en sådan kopia och försöka med den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att installera det i XP kompatibelt läge? Har du programmet på cd prova kopiera cdn till hårddisken. Vad jag vet ska det inte vara några problem att köra 32bit program i 64bit versionen av windows7 kör detta själv och har inga problem, dock så funkar inga 16bit program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...