Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV till laptopen


blavitt81

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Det är så att jag vill ha tv till min laptop på smidigaste och billigaste sättet. Men också den bästa kvaliten. Det jag främst är ute efter är grundutbudet, typ svt 1, svt 2 och tv4. Vill liksom inte ha någon månadkostnad, förutom tv-licens förstås...

 

Finns det någon digital box till laptopen? Skicka gärna länk eller så.

 

Är inte så bra på sådana hära saker... Men någonstans har jag typ ett usb-minne (intuix) där det går en kabel till en antenn. Är detta en tv-mottagare och kan jag se tv med den? Eller behövs någon mer utrustning?

Nu saknar jag drivrutinerna till denna utrustning? Finns de att få på nätet? Någon tips på någon sida i så fall?

 

Helst av allt vill jag ha en digitalbox om det finns... Så ge mig jätte gärna länkar, ider och tips...

 

MVH

 

Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tv-kort, USB -> Prisjakt

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s48402475&o=tillv_pop#prodlista

 

Vad önskas? DVB-C, DVB-T, DVB-S? Analog TV?

 

Dvs köp en liten USB-pinne med den typ av mottagare du önskar, anslut till en antenn och du kanske blir nöjd.

 

 

Vill du ta emot krypterade signaler blir det lite jobbigare, enklast är om man nöjer sig med det fira marksända digitala kanalerna (DVB-T) samt, om man har det, analoga kanaler.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min reflektion är att kvalitén med TV-mottagare kommer att begränsas av skärmen på laptopen.

Vilken laptop har du?

Fabrikat och modell?

det är ju viss skillnad på en

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=451238

och en

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=508714

jag tänker främst på skärmupplösning och upplevd bildskärmskvalitet.

 

för det går ju att se TV över internet på en dator typ svtplay om man har tillräckligt bra internet.

En kollega har inget problem se spansk fotboll på sin iPhone med Tre som leverantör.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Att du har en Intuix USB tv mottagare i gömmorna är klart.

Märket verkar försvunnet från marknaden men såldes väl av Netonnet och

Teknik magasinet i olika varianter.För analogt ,digitalt(markbundet) eller i kombination(hybridmottagare).

 

Googlar man Intuix driver så hittar man olika sidor som påstår sig kunna tillhandahålla drivers.

 

Menar du ett analogt grundutbud från exempelvis comhem så kan man uppleva bilden brusig eller med annan störning.

 

Digitalt(markbundet) så beror kvaliteten mycket på antennen.

 

Det är också viktigt att driver och programvara finns anpassat för datorns operativsystem.

 

Windows mediacenter och en USBmottagare kan fungera utomordenligt bra om det finns driver anpassad för WMC.I det fallet behövs ej mottagarens programvara förutom driver.

 

LARSAS

 

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-23 11:16:10 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2010-01-23 20:06:47 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...