Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox / Internet Explorer bilder


trexo

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag satt igår och höll på med en hemsida. "Ett färdigt script"

När jag laddat upp alla bilder och hemsidan visade vad den skulle så tyckte jag att alla texter va dassiga inte alls klara så jag snackade med en polare om det och han kollade hemsidan och menade att dem va helt klara så efter många om och men kom vi på att han körde IE och jag Firefox och det va därför det blev denna skillnad jag testade öppna sidan i IE och fick ett helt annat resultat.

Färgerna är mycke bättre i IE är det så generellt eller är något fel hos mig?

Men när jag tar visa bild i firefox så får jag fram en bra bild men när den ligger i hemsidan är den pixlig så skulle jag spara bilden får jag den i bra kvalite men att titta på den ser inte alls bra ut.

 

http://www.trexo.se/wwbilder/idg.jpg

 

Där finner ni en bild som visar skillnaden

 

[inlägget ändrat 2010-01-21 14:02:06 av trexo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej, jag har samma problem som du. Bilder i Firefox och även i Opera blir pixliga medan Internet Explorer ser dom bra ut. Har du fått någon förklaring.

/Stenstugu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bilderna i rätt storlek, dvs har bildfilen samma (BxH) storlek som IMG-taggens Width resp. Height?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ändrar jag storleken på bilden så att den överensstämmer med IMG taggen blir bilden lika pixlig i alla tre webläsarna.

 

Jag har width =170, och när bilden har storleken 1179 i bredd blir den bra i Internet Explorer men pixlig i Firefox och Opera.

/Stenstugu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bilder skall inte tvingas ner/upp i storlek utan visas i dess naturliga bredd/höjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det ska dom kanske inte, men det förklarar inte varför Internet Explorer visar bilden med en bättre upplösning än Firefox och Opera när man trycker ihop bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbläsarna hanterar väl ihoptryckning av bilder på olika sätt.

IE jämnar ut bilderna - bra för de som gör fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...