Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Glida utan Compiz? Går det?


AbeJoan

Rekommendera Poster

En funktion lr möjligen 2 gillar jag i Compiz som jag under en tid testade med Ubuntu.

 

Att kunna "glida" mellan x antal skrivbordsytor utan "skarv" eller utan att klicka. Och att med samma smidighet dra omkring fönster och objekt över flera ytor.

 

Har precis lagt Debian på en maskin och är supernöjd. Det känns onödigt att installera hela Compiz-paketet bara för 1 eller 2 funtioner.

 

Därför....Är dessa 2 funktioner möjliga att nå på annat sätt? Mvh / Abe

 

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-20 23:52:31 av AbeJoan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns onödigt att installera hela Compiz-paketet bara för 1 eller 2 funtioner.

Definitivt, fast det beror ju på hur mycket du värderar just dessa effekter (jag minns hur vissa jizzade över Vistas effekter, något som jag tyckte var rätt patetiskt eftersom de inte tjänade till något utan bara alstrade värme runt datorn ;)

Compiz lär snabbt följas av mer lättviktiga varianter. Som med allt som rullar ut från MIT så är detta att ses som en teknikstudie och inte något som skall användas på ett effektivt sätt (teknikstudie är också att ta i, det handlar som jag förstår det bara om att de lekt med OpenGL i desktopmiljö, wow....whats the point???)

Det lär inte ta lång tid innan de mest populära effekterna implementeras i olika distar (Fråga: vad hände med de kreativa command-line-inriktade Linux-användarna, ni låter mer som Mac- eller IPhone-användare idag. Erkänn, ni är smyg-Windowsare ;)

 

[inlägget ändrat 2010-01-21 02:18:33 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...