Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Live-mail in i Outlook 2002


ngli

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har Outlook 2002 och har tidigare haft mina mail via live.se in där. Har nu ominstallerat Outlook och nu fungerar det inte. Det går att få in mailen men inte att skicka - då kommer det ett felmeddelande 0x800CCC78. När man sedan går in under testa kontoinställningar så blir allt Ok utom just skicka testmeddelande - då står det att det inte gick att skicka ett testmeddelande. Kontrollera fältet E-postadress. Mailen går dock att läsa om jag går in på hemsidan för Live.

 

Någon idé om vad problemet kan vara?

 

Operativsystemet är Windows Vista.

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0x800CCC78

IXP_E_SMTP_REJECTED_SENDER

Unknown sender (This error occurs because you have the incorrect e-mail address in the Reply-To field)

http://support.microsoft.com/kb/942495

 

Är alla inställningar för kontot helt korrekta (epostadress/användarnamn och lösenord)?

Se t.ex.

http://windowslivehelp.com/solutions/settings/archive/2009/02/16/how-to-add-your-e-mail-account-to-microsoft-outlook.aspx

 

Du kan även testa:

# Start Outlook, and then click Accounts on the Tools menu.

# On the Mail tab, click your MSN e-mail account, and then click Properties.

# Click the Servers tab, and then click to select the My server requires authentication check box.

# Click Settings.

# Under Logon Information, click Log on using.

# In the Account name box, type your MSN member ID (everything before the "at sign" (@) of your MSN e-mail address).

# In the Password box, type your MSN account password.

# Click to select the Log on using Secure Password Authentication check box.

# Click OK, and then click OK.

# Click Close.

http://support.microsoft.com/kb/814435

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

[inlägget ändrat 2010-01-20 20:06:59 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, men allt detta har vi redan testat och ingenting hjälper! Fattar inte vad det kan bero på. Vi har ju lagt in exakt lika som förrut och efter att vi lagt upp Outlook på nytt så funkar det inte! Jag blir inte klok på detta!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att din internetleverantör inte har ändrat något när det gäller inställningar i mejlprogram, genom att kolla företagets supportsidor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...