Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud! :O


siiimon92

Rekommendera Poster

Hej.

 

Formaterade om min dator och installerade ubuntu på den för några veckor sedan. Allt fungerade och så men tyckte bättre om XP så formaterade om igen och installerade XP. Nu är kruxet bara att jag inte har något ljud i datorn. Vad ska jag göra? Antar att jag saknar någon drivrutin, men har googlat runt och hittar inget som funkar.

 

Datorn är en Fujitsu Siemens och enligt Everest är ljudkortet ett Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3].

 

Hjälp uppskattas!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen drivrutin för ljudkort på fujitsus hemsida, i varje fall vet jag inte vilken jag ska ladda ner, alla har konstiga namn...

 

Laddade hem filen från majorgeeks och först kom det upp ett installationsfönster och jag tror jag installerade drivrutinen. Men sen, efter att datorn har startat om, kommer det upp en ruta om att jag ska installera maskinvara. Gör allt som det står att jag ska göra, men i slutet blir det bluescreen i kanske 1/10 sekund och så startar datorn om igen. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg att jag tidigare hade nåt program vid namn soundMAX som hade något med ljudet att göra. Säger det något om drivrutinen jag ska ladda ner?

 

Hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...