Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att aktivera Windows Brandvägg


Petterson

Rekommendera Poster

Jag har drabbats av nån slags attack som stoppat många funktioner i datorn, bl a det mesta i säkerhetsväg. Tar här bara upp det mest akuta (Glocalnets säkerhetspaket har jag fått igång): Windows brandvägg är stoppad och går inte att starta.

 

I Systemkonfigurationen ser jag bl a den rad som säjer att "Internet Connecting Sharing (ICS) är stoppad". Men ingenstans där får jag gång på den. Klickar jag på brandväggen i t ex Kontrollpanelen får jag frågan om jag vill starta den. Vid "ja" förklaras att det går inte.

 

Har inte hittat nån plats där jag kan lösa upp det här stoppet. Vad är att göra - känns osäkert att ligga ute utan brandvägg, även om det bara är kortare stunder.

 

Har Windows XP pro, Glocalnets ADSl. Mycket glad för tips.

/Petterson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Glocalnets säkerhetspaket (F-secure) ingår väl en brandvägg, eller?

I så fall ska brandväggen i Windows vara avstängd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för snabbt svar! Va knepigt - visst finns det brandvägg, inställning Normal, i Glocalnets paket. Jag har under flera år även haft Windows brandvägg aktiverad - men nu går det inte och behövs väl kanske inte heller. Problemen som just detta väl beror på och en liten antydan om vad som i övrigt drabbat mig, lägger jag ut på tråden Windows XP. Även om jag är tveksam till ifall det är rätt forum.

Ses där!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...