Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Cecilia

Inför lanseringen av nya Eforum

Rekommendera Poster

Cecilia

Tidpunkten för när nya förbättrade Eforum lanseras närmar sig, se

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1182802

Alla medlemmar, inlägg, trådar, bifogade bilder med mera kommer att flyttas över automatiskt.

Tyvärr så går det inte att få med bevakningar. Ni måste därför spara de trådar som ni tycker är viktiga att lätt kunna nå, t ex för att kontrollera om det har kommit in något svar, på egen hand, t ex som favoriter, bokmärken eller genvägar i en mapp på datorn. När väl nya Eforum är på plats så går det att lätt att lägga in bevakningar av trådar igen.

Ni som har testat nya Eforum kan hänga på med andra tips.

Ni som har frågor om nya Eforum och flytten dit, fråga på! :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso

Ett tips om ingen har tänkt på det, vore väl att lägga upp informationen högst upp på index sidan, så ser troligen många fler detta, och kan spara vad som är nödvändigt. Gör det gärna idag, och låt det ligga till migreringen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Pontus håller på och kollar upp om någon kan göra precis så som du föreslår :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Kan man på något sätt spara //eforum.idg.se/threadwatch.asp lokalt så att länkarna följer med och blir klickbara?

Finns ju olika sätt att spara en websida, med olika webläsare..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

I firefox verkar det gå:

Arkiv - Spara sida som

Filformat Webbsida, fullständigt

Om man sedan öppnar den sparade webbsidan så ser den exakt ut som den sparade sidan inklusive länkarna till trådarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

I FF får jag felmeddelande om att källfilen inte kan läsas men det hela fungerar ändå.

i Opera 10 kan man spara som "Webarkiv(en fil)"

I Safari - Spara som Webarkiv.

[inlägget ändrat 2010-01-20 16:56:47 av Mikael63]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso
Pontus håller på och kollar upp om någon kan göra precis så som du föreslår Tumme upp

Det fanns ju sådan info tidigare, det fanns ju bild på dig till och med, när du blev H-moderator, så möjligheten måste ju finnas kvar?

Sen att många kanske har bockat för att inte vilja se den info, är ju möjligt, men det kan säkert nå ut till många andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia
Sen att många kanske har bockat för att inte vilja se den info, är ju möjligt, men det kan säkert nå ut till många andra.
Pga det så vore det ju bättre med en särskild ruta som inte går att bocka bort. Vi får väl se om något dyker upp under morgondagen, jag antar att de har det ganska stressigt den här veckan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso
jag antar att de har det ganska stressigt den här veckan.

Säkert, det ordnar sig nog :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pontus Jeppsson

Nu ligger det info överst på alla forum- och trådsidor. Tyvärr inte på startsidan, men vi har å andra sidan väldigt lite trafik där. De allra flesta kommer direkt till en tråd eller ämneslista på sajten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
De allra flesta kommer direkt till en tråd eller ämneslista på sajten.

Då tillhör väl jag de ensamma få som bara sitter på Senaste inläggen-sidan. Nå, jag vet ju vad som komma skall, skall bli spännande att titta in nästa vecka. Lycka till med migreringen! :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Anjuna skrev:

Då tillhör väl jag de ensamma få som bara sitter på Senaste inläggen-sidan.
Här har du en till :thumbsup:

Jag hoppas att du blir nöjd, om inte annat så lär vi väl höra det ;)

Pontus skrev:

Nu ligger det info överst på alla forum- och trådsidor.
Bra lösning! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

Mmh, har inte du fått en inbjudan till betan? Måste nog säga, med dina ibland starka åsikter om saker och ting borde du fått det.

Kan dock säga, det börjar se bra ut

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

[bild bifogad 2010-01-21 16:05:22 av Monshi]

1183307_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
Mmh, har inte du fått en inbjudan till betan? Måste nog säga, med dina ibland starka åsikter om saker och ting borde du fått det

Nej, fick ingen inbjudan, men jag lade mina önskemål tidigare i år, så det är ok. Ingen hade tjänat på något dumtjat från mig i sista sekund

Jag litar på Jesper och er moderatorer.Om allt går åt h-e så lär väl Avreagera dig-forumet finnas kvar ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...