Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Voddler..

kezkek

Recommended Posts

Hej.

Har haft Voddler ett tag nu, dock så har jag aldrig fått det att fungera. När jag startar det så står det att min brandvägg för utgående trafik blockerar Voddler, och jag måste stänga av den.

Min personliga brandvägg har jag stängt av, dock så vet jag inte hur man öppnar portar i min router (Netgear RP614v4)

Jag tror jag vet vilka portar jag ska öppna, dock så vet jag inte hur man öppnar dom!

Skulle vara trevligt med lite hjälp =)

/kezkek

Why do I need to have UPnP enabled in my router?

UPnP means Universal Plug and Play, a collection of communication protocols that (simplified) allows programs to open up communication links through your router. Voddler needs UPnP to be enabled in your router so the network can communicate with your VoddlerNet node.

Från http://www.voddler.com/help

1379 verkar vara den port som annars ska öppnas verkar det som...

[inlägget ändrat 2010-01-18 22:47:21 av Mikael63]

• 1 year later...

Har installerat (Kör som administratör)/avinstallerat (med Revo Uninstaller) VoddlerNet om och om igen, startat om datorn om och om igen och får samma problem om och om igen.

I VoddlerNet Manager fönster står VoddlerNet is stoped och när jag trycker på Start får jag VoddlerNet is running; efter några få sekunder får jag VoddlerNet is stoped igen, VAD F... JAG BLIR.

I DeepGuard (F-Secure) står VoddlerNet Service ... Tillåt ..., tolkar det som att programmet inte är blockerat i alla fall.

Har kollat lite på nätet och försökt med dessa - http://getsatisfaction.com/voddler/topics/voddlernet_g_r_inte_att_starta; http://getsatisfaction.com/voddler/topics/_voddlernet_is_stopped_uten_ha_startet (här beskrivs för 9 månader sedan exakt samma problem som jag har idag); ingen lösning.

FRÅGA 1:

Vad är problemet?

FRÅGA 2:

Hur kan jag få det att fungera?

Tacksam för hjälp, hittar ingen lösning på nätet.

Har installerat (Kör som administratör)/avinstallerat (med Revo Uninstaller) VoddlerNet om och om igen, startat om datorn om och om igen och får samma problem om och om igen.

I VoddlerNet Manager fönster står VoddlerNet is stoped och när jag trycker på Start får jag VoddlerNet is running; efter några få sekunder får jag VoddlerNet is stoped igen, VAD F... JAG BLIR.

I DeepGuard (F-Secure) står VoddlerNet Service ... Tillåt ..., tolkar det som att programmet inte är blockerat i alla fall.

Har kollat lite på nätet och försökt med dessa - http://getsatisfaction.com/voddler/topics/voddlernet_g_r_inte_att_starta; http://getsatisfaction.com/voddler/topics/_voddlernet_is_stopped_uten_ha_startet (här beskrivs för 9 månader sedan exakt samma problem som jag har idag); ingen lösning.

FRÅGA 1:

Vad är problemet?

FRÅGA 2:

Hur kan jag få det att fungera?

Tacksam för hjälp, hittar ingen lösning på nätet.

Du skriver ju att du avinstallerat osv. men bara för att klarställa:

Har du gjort exakt så som det beskrivs i din länk, alltså sett till att inga processer som tillhör Voddler är igång när du avinstallerar via Revo?

Voddler Net Stopped låter, tycker jag, mera som att själva tjänsten är stoppad än att trafiken är blockerad.

Du skriver ju att du avinstallerat osv. men bara för att klarställa:

Har du gjort exakt så som det beskrivs i din länk, alltså sett till att inga processer som tillhör Voddler är igång när du avinstallerar via Revo?

Voddler Net Stopped låter, tycker jag, mera som att själva tjänsten är stoppad än att trafiken är blockerad.

Jag hade för mig att allt som hade att göra med Voddler var borta då jag valt det fullständigaste alternativet i Revo. Annars hur ser jag till att inga såna processer är igång?

Läste om Voddler i sista numret av PC för Alla så det borde vara aktuellt att kunna ladda ner klienten och använda tjänsten.

Tack så mycket för att du försöker hjälpa till.

Jag hade för mig att allt som hade att göra med Voddler var borta då jag valt det fullständigaste alternativet i Revo. Annars hur ser jag till att inga såna processer är igång?

Läste om Voddler i sista numret av PC för Alla så det borde vara aktuellt att kunna ladda ner klienten och använda tjänsten.

Tack så mycket för att du försöker hjälpa till.

Revo är mycket bra, använder alltid den, men det är ju inte säkert att den under en avinstallation dödar en process som redan är igång.

Aktivitetshanteraren visar vilka processer som är igång. Dock är det ju inte säkert att det räcker att döda den där, den kan ju dra igång igen direkt efteråt.

(Process för antivirus och wuauclt.exe beter sig så har jag för mig)

Voddlernet ligger ju som en tjänst.

post-52940-0-27950800-1296223969_thumb.png

Revo är mycket bra, använder alltid den, men det är ju inte säkert att den under en avinstallation dödar en process som redan är igång.

Aktivitetshanteraren visar vilka processer som är igång. Dock är det ju inte säkert att det räcker att döda den där, den kan ju dra igång igen direkt efteråt.

(Process för antivirus och wuauclt.exe beter sig så har jag för mig)

Voddlernet ligger ju som en tjänst.

Föreslår du att jag i Aktivitetshanteraren avslutar Voddler-processen och i fliken Tjänster klicker på Tjänster..., markerar VoddlerNet, Arkiv - Avsluta?

Föreslår du att jag i Aktivitetshanteraren avslutar Voddler-processen och i fliken Tjänster klicker på Tjänster..., markerar VoddlerNet, Arkiv - Avsluta?

Avsluta processen kan du göra.

Under tjänster så kommer väl den åtgärden bara att stänga fönstret.

Du kan välja startmetod Manuell eller Inaktiverad och sedan starta om.

Eller eg. bara inaktivera och starta om.

Avinstallera.

Starta om.

Avsluta processen kan du göra.

Under tjänster så kommer väl den åtgärden bara att stänga fönstret.

Du kan välja startmetod Manuell eller Inaktiverad och sedan starta om.

Eller eg. bara inaktivera och starta om.

Avinstallera.

Starta om.

Ok, skall testa, tack så mkt.

Hej,

Ligger Voddler i autostart?

I såfall ta bort den därifrån.

Och starta Voddler manuellt.

Om du redan gjort detta, testa i Felsäkert Läge och se om du får liv i den.

Mvh

Mats H

Hej,

Ligger Voddler i autostart?

I såfall ta bort den därifrån.

Och starta Voddler manuellt.

Om du redan gjort detta, testa i Felsäkert Läge och se om du får liv i den.

Mvh

Mats H

Hejsan!

Tack för att du försöker hjälpa till. Det gjorde det. Programutforskaren, Kategori: Startprogram, markerar VoddlerNet och så Ta bort.

Men hur starta den manuellt?

Mvh

Hej,

från t.ex Program eller från en genväg.

I Windows 7 Via aktivlisten, eller genväg.

När du stängt av Voddler, kontollera då att det inte ligger o kör Voddler Net, inte helt ovanligt, då Voddler gärna vill knycka din bandbredd. Skulle kunna vara problemet att du får dubbla processer o därför slutar det att köra. Se aktivitetshanteraren.

Mvh

Mats H

Hej,

från t.ex Program eller från en genväg.

I Windows 7 Via aktivlisten, eller genväg.

När du stängt av Voddler, kontollera då att det inte ligger o kör Voddler Net, inte helt ovanligt, då Voddler gärna vill knycka din bandbredd. Skulle kunna vara problemet att du får dubbla processer o därför slutar det att köra. Se aktivitetshanteraren.

Mvh

Mats H

Hej,

har sett till att allt som har med Voddler att göra är avslutat i Aktivitetshanteraren.

Det finns ingen genväg och när jag i Start-menyn, Vista Premium, klickar på Alla program är Voddler inte med däremot är installationsfilen kvar.

Mvh

Hej,

ja då kan du ju välja, att installera om, kasta den installationsfilen också, kan ju ha ngt fel, samt hämta om den.

Mvh

Mats H

Hej,

kastade allt som fanns kvar om Voddler, startade om, körde CCleaner, startade om och installerade. Nu funkar det, tack så mycket.

Mvh

Hej,

kul att det ordnade sig.

Mvh

Mats H

Hej,

jajamen!!!

Har också problem med programmet Rainbow Folders som jag laddade ner från Programbanken; är det ngt du skulle kunna tänka dig att hjälpa mig med?

Ha det bra!

Mvh

• 5 months later...

Hej,

jodå det kan vi försöka med!

Men starta en ny tråd och berätta vad som är bekymret!

Tack för poäng!

Mvh

Mats H

my pleasure och tack själv för vänligheten - har lagt Rainbow Folders åt sidan än så länge

mvh

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...