Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill köra mobilt bredband på stationär XP-dator


månsen

Rekommendera Poster

Har en bärbar dator med USB-modem huawei E220 3G som fungerar bra men jag vill använda detta modem på en stationär dator med XP sp 2 med ett nätverkskort som fungerat med ADSL, med detta USB-modem går det inte att komma ut på nätet? Varför?

Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du frågar om jag har installerat drivrutin men när man sätter in modemet i USB-porten skall ju XP känna av den och installera drivrutinen eller?

Måste jag ha ett trådlöst nätverkskort eller en USB-adepter (trådlöst nätverskort)? Jag har inte gjort någon fjärranslutning, vet inte hur man gör!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du frågar om jag har installerat drivrutin men när man sätter in modemet i USB-porten skall ju XP känna av den och installera drivrutinen eller?

 

Ja, normalt är det så. Vet du om det blivit gjort?

 

Måste jag ha ett trådlöst nätverkskort eller en USB-adepter (trådlöst nätverskort)?

 

Nej.

 

Jag har inte gjort någon fjärranslutning, vet inte hur man gör!

 

Normalt görs det när Windows installerar drivrutinen.

 

Men du kan kolla om det är gjort:

Gå in i kontrollpanelen > nätverk, se om det finns en fjärranslutning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ansluter USB-modemet börjar det som det skall göra men avbryts med ett meddelande som jag skall återkomma med senare, så det finns ingen fjärranslutning nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande händer när jag sätter in modemet i USB: Det ser ut som om datorn känner igen modemet för att "Mobil Connect - InstallShield Wizard" kommer fram och det verkar börja installera drivlinan när ett meddelande kommer upp "Setup has experienced an error. Please do the following: Close any running programs. Emty your temporary folder. Check your internet connection (internet-based Setups) Then try to run the setup again. Error code 6002.

Jag har inga program igång, hur gör man "Emty your temporary folder"

 

Vari ligger felet!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...