Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppsägning av hemsideadress utan förvarning


zulugestapo

Rekommendera Poster

Hej,

 

Min mamma har har betalat för samma adress/utrymme till sin hemsida i ca 7 år. Adressen är typ "företagetsnamn.frisk.nu". Nu har ägaren till domänen frisk.nu tagit bort hemsidan utan förvarning, dvs. jag kan inte nå min mammas hemsidan via adressen och inte heller komma åt utrymmet via ftp. Då jag går in på företagetsnamn.frisk.nu eller frisk.nu så står det "You have arrived at this page because the domain name you entered is registered but not currently active on the Internet".

 

Min fråga är om det kan vara tillåtet att göra såhär. Min mamma har byggt upp sitt varumärke kring hemsidan, hon har adressen tryckt på annonser, visitkort osv. Att adressen försvinner innebär alltså en betydande ekonomisk förlust.

 

Tacksam för synpunkter!

 

mvh Reine

 

[inlägget ändrat 2010-01-18 11:03:14 av zulugestapo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din mamma ska kontakta webbhotellet omgående för att få klarhet i vad som hänt.

Har det blivit någon miss med betalning, eller varför har kontot/domän-namnet blivit avaktiverat?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon sorts avtal mellan din mamma och den som ägde domänen frisk.nu? Står det är något om att den personen/företaget är skyldigt att ha en domän som heter frisk.nu som andra kan använda sig av? Vad som ska hända om personen avlider resp. företaget går i konkurs?

 

En möjlighet är ju att din mamma tar upp det med den som numera (16 jan) står som registrerad för frisk.nu: http://samspade.org/whois/frisk.nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...