Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fråga till /Monshi


rosenberg

Rekommendera Poster

Tintinskog - tag vänligen bort länken ur din signatur. Det klassas som reklam och reklam är icke önskvärt eller tillåtet här. Läs mer i Eforums regelverk och bemöt, om du önskar, mitt krav i ny tråd i forumet Diskutera Eforum.

 

Undrar bara en sak..

 

Om jag har exempelvis en länk till mitt konto på säg Facebook. Är det då tillåtet ?

 

Eller om jag har en länk till min blogg? På min Blogg kan jag exempelvis använda reklam för att tjäna pengar via reklam.

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den.

 

Uppenbara länkar som syftar till att driva trafik till sida som skribenten kan tjäna pengar på undanbes.

 

Exakt var gränsen går är inte enkelt att säga som du säkert förstår, det vi vill undvika är rent kommersiella länkar.

Länkar i profilen har vi mer överseende med än länkar i signaturen.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar också.

 

Oavsett till vilken sajt som din länk hänvisar till, kan du då på något sätt tjäna pengar på detta för egen vinning, så är det inte tillåtet.

Och även om du anser att du inte gör det, så är det alltid moderatorn för forumet som avgör detta.

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

 

 

//gästen - Moderator, men inte för detta forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...