Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Databecca

Hjälp med BB2 telefoni

Rekommendera Poster

Jag vet att BB2 kundtjänst är jävliga att få tag i därför vänder jag mig hit och hoppas på vettiga svar!

 

 

Det är så att jag kopplade idag in min IP telefoni ifrån BB2 med tillhörande Vood322 dosa då jag har vanlig tonvalstelefon!

 

Alla kablar är rätt i satta och lamporna lyser precis som dom skall m:m Det går även en vanligt telefonton fram om man lyfter luren men däremot om nån ringer mig så tutar det upptaget och skall jag ringa ut är det tyst 30 sekunder sen kommer en upptagetton med 3 sek mellanrumstystnad!

 

Nån som vet vad jag kan göra åt detta?

 

Jag har provat trycka på "reset"

Tryckt in en hjälp kod via telefon som uppdaterar dosan!

 

Men inget hjälper!

 

Internet däremot fungerar felfritt det är bara att jag ej kan ringa ut eller in trots att jag har vanlig telefonton när jag lyfter luren =(

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså det är en kabel som skall gå ifrån vood322 dosan direkt in till telefonen bara och den sitter i!

 

Men jag kan heller ej komma in i vood322 adminstrations grejjerna som amn kan få via http://192. 168.1.1 adressen , står man skall ha lösen admin men står bara att det är fel lösen eller användar namn men till mitt paket följde ej detta med!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova om detta funkar.

Skriv in 192.168.1.1 i webbläsaren sedan logga in med Conf som användarnamn och admin som lösenord.

 

Thomas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

får bara som meddelande "Error: Wrong username/password"

 

när jag går in på http://192.168.1.1 står redan användarnamnet i som "confadmin" vilken man ej akn ändra och jag trycker i "admin" som lösen men hur mycket jag än testar får jag bara meddelande med wrong username/password!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
får bara som meddelande "Error: Wrong username/password"

Användarnamnet och lösenordet som jag uppgav brukar vara standard till din telefonidosa. Troligen så har Bredband2 (BB2) bytt ut standardlösenordet för att blockera vanliga användare från att göra egna inställningar i telefonidosan.

 

Har du både bredband och telefoni från BB2? Om du har det så bör du kontakta BB2 och klaga. Om du inte är helkund hos BB2 kan det hända att du hamnar i en situation där 2 bolag skyller på varann. Om du har otur så funkar inte BB2s telefoni ihop med en annan bredbandsleverantör.

 

Thomas

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det skall det göra då min hyres fastighet har olika leverantörer Dvs Bredband2 som telefoni och blixtvik som bredband

 

Så jag har blixtvik som bredband och BB2 som telefoni då dessa är under leverantörer för detta hyreshuset!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fungerar telefonitjänsten i andra leverantörers bredbandsnät?

 

 

Bredband2s IP-telefoni fungerar i alla svenska bredbandsnät, under förutsättning att tjänsteleverantören/internetleverntören inte medvetet blockerar tjänste

 

 

Detta är under frågor och svar på BB2 sida!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
under förutsättning att tjänsteleverantören/internetleverntören inte medvetet blockerar tjänsten

Tänk om det är så illa att just Blixtvik blockerar BB2s telefoni. Jag tycker nog att du ska kontakta BB2 eftersom dom säljer telefonitjänsten. Trots att du tycker att:

Jag vet att BB2 kundtjänst är jävliga att få tag i

 

Thomas

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bara det att jag vet fler som har blixtvik bredband med BB2 telefoni och för dessa funkar det!

 

Men idag kan jag ej få tag i BB2 tyvärr för dom har helgstängt förtom deras bredbandkundtjänst men dit kan jag inte ringa angående telefoni!

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det mer märkliga är att varkens LAN eller WAN lamporna lyser på min vood322 dosa men ändå funkar internet utan problem =O

 

Tonen går fortfarande fram när jag lyfter luren men fortfarande upptaget ton när nån ringer mig eller om jag ringer ut!

 

[inlägget ändrat 2010-01-17 14:36:53 av Databecca]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kommit in med användarnamn Conf och lösen admin men nu vet jag ju inte alls hur jag skall gå till väga när jag är inne i själva vood322

[inlägget ändrat 2010-01-17 19:22:18 av Databecca]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...