Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS2-kompatibla DVD-skvor sökes...


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Vi har köpt ett Playstation 2 nyligen. Passade på att köpa två spel också. Fler lär det säkert bli, men vi skulle vilja köra backup på spelen. Ni vet, fester och så hemma. Folk som kanske inte är rädd om skivorna. Då är det bra med backup.

 

Problemet är att hitta PS2 kompatibla DVD-skivor. Vi provade två DVD-R men det fungerade inte alls. Konsolen ville ha PS2-formaterade skivor. Tydligen ska dom skivorna vara märkta PS2-kompatibla och ha blå botten. Ni vet, vanliga DVD-skivor har vit.

 

Har sökt runt lite ute idag och frågat i någon affär, men dom sade att det vet dom inget om. Klockorna ringer säkert hos dom att man ska bränna piratkopior, och då vill dom inte hjälpa till. Kändes så.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går tyvärr inte, då det faktiskt inte är "vanliga" dvd skivor till playstation 2.

 

Enhetens kopieringsskydd bygger på att spelens skivor är fysiskt annorlunda på så sätt att de har en "blå ring" längst in mot skivans mitt. Utan denna "ring" vägrar enheten helt enkelt att starta upp spelet från skivan.

 

Givetvis finns det ju sätt att komma runt detta, men hurvida jag får skriva det här vet jag ej, så det hoppar jag över för tillfället. ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Oki, tack för svar och poäng till dig ändå! :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poäng!

 

Som en liten tröst kan jag passa på att säga att dessa skivor håller för rätt mycket endå. Jag har endast lyckats förstört 1 skiva under de 4-5 är som konsollen har funnits i mitt hem. Då har jag endå inte varit särskilt snäll på skivorna, vissa skivor blir man förvånad att de över huvudtaget går att läsa in.. .;)

 

(Handkontroller å andra sidan har säkert 5 stycken mer eller mindre pajat, börjat glappa, styra av sig själv o.s.v )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...