Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte ut på nätet trots uppkoppling


milla

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en Inspiron6000 med Windows XP som funderat bra tidigare. Nu efter att den inte varit i bruk på ett tag så fungerar inte internetuppkopplingen längre.

 

Den säger att den har uppkoppling till internet men när jag försöker gå ut med internet explorer 7.0 så får jag felmeddelandet "Webbsidan kan inte visas."

 

Nätverkskortet fungerar som det ska och jag har kollat efter uppdateringar.

 

Jag har provat att stänga av Norton internet security men det gör ingen skillnad.

 

Någon som har några förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig idag. Jag var ute på Internet tidigare idag men plötsligt fick jag felmeddelandet "Websidan kan inte visas".

Jag har nätverkskoppling och Outlook samt Skype osv. fungerar bra liksom internet explorer på min andra (denna) datorn.

 

Jag kan på min ena dator inte komma åt någon website överhuvudtaget. Jag kör Windows 7 och Internet Explorer 8.

Jag har provat att återställa inställningarna för Internet Explorer och startat om. Jag har även startat om datorn utan resultat.

 

Tacksam för hjälp!

 

/Bubba65

 

[inlägget ändrat 2010-01-16 16:46:25 av Bubba65]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ute på Internet tidigare idag men plötsligt fick jag felmeddelandet "Websidan kan inte visas".

Jag har nätverkskoppling och Outlook samt Skype osv. fungerar bra liksom internet explorer på min andra (denna) datorn.

Kan bero på felaktig DNS-server eller proxy-inställning.

 

Vad händer om du i webbläsarens adressfält skriver in:

213.132.126.21

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades lösa problemet genom en systemåterställning. Allting fungerar nu som det ska.

 

Återkommer med mer information om jag lyckas ta reda på vad det var som orskade problemet. Mycket märkligt...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat samma sak som Bubba65?

 

Vill lite snällt påminna dig om att du egentligen skulle ha skapat en egen tråd med din fråga, vi har som policy, en fråga = en tråd, :thumbsup:

 

 

Edit: milla, missade/skrev fel, att det var du som hade startat denna tråd, så jag riktar om "uppmaningen" till Bubba65 istället, ledsen för detta.

 

 

 

[inlägget ändrat 2010-01-17 14:23:54 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...