Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista till Windows 7 Packard Bell


pimasu

Rekommendera Poster

Jag har en "gammal" Packard Bell dator med förinstallerat Vista i med produktnyckel på en klisterlapp på datorn.

Försökte installera om idag för att försöka få lite ordning på den - använde då den Recovery DVD som datorn sa åt mig att göra när vi fick hem den för länge sen men det fungerar inte. Det saknas någon fil så nu finns det inget operativsystem på den alls.

 

Så jag tänkte strunta i Vistat och köpa ett Windows 7 istället. Då är ju frågan om jag kan köpa en uppgradering från Vista till Windows 7 i och med att jag har produktnyckel till Vista:t eller funkar inte det när jag inte har ett fungerande Vista i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att du har en giltig licens för Vista på den datorn så kommer den tillsammans med en uppgraderingslicens av Windows 7 bli en giltig Windows 7 licens på den datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ett par påpekanden.

 

Om du inte har av något skäl raderat recoverypartitionen(som du gjorde skivan ifrån) så kan den användas för att installera Vista igen.

 

Vid uppstart av datorn skall man trycka på en eller två tangenter för att starta recovery från recoverypartitionen.Hur det skall gå till i ditt fall vet jag inte,bör framgå av manual eller på Packard Bells hemsida.

 

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7

 

Länken ger hjälp hur man skall göra för att installera Windows 7 med en upgradeversion på en tom hårddisk.Se notes Längst ner!

 

Att köra upgradeadvisorn före är praktiskt då man bl.a får besked om eventuella kompabilitetsproblem.Men det förutsätter att Vista är installerat.

 

Det kan alltså vara ide att återinstallera Vista först.Problemfri aktivering och väl förberedd installation.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2010-01-17 08:02:16 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...