Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program som inte KAN installera sig!


Monshi

Rekommendera Poster

Skicka den till Vista-forumet... den passar bättre där. Om nya Eforum skulle jag säga dela den :)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista-skivan var med SP1. Sedan som sagt en himla massa uppdatering. Sedan SP2. Sedan några till uppdateringar. Datorn är helt uppdaterad med vad MS har att erbjuda.

 

Statusen nu är att jag tycker arbete med diskarna fyrar av onödiga interrupts. Ska testa plocka bort ena disken och DVDn och se hur det blir.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det räcker inte med bara tvåan.

Korrekt.

 

SP 2 innehåller alla tidigare utgivna uppdateringar, alltså de som finns i SP 1. Men du måste ändå ha SP 1 installerat för att kunna installera SP 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem solved...

Eller?

Tar spörsmålet jag har i en ny tråd men konstaterar att genom att ändra i BIOS från SATA -> AHCI till Native IDE så fungerar diskarna som de ska, inga interrupts.

Men frågan som uppstår... den tar jag i en ny tråd.

 

Tack för engagemanget

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP 2 innehåller alla tidigare utgivna uppdateringar, alltså de som finns i SP 1. Men du måste ändå ha SP 1 installerat för att kunna installera SP 2.

Gällande Vista, säger jag inte emot dig Maratonmannen, men i XP så har det fungerat för mig att direkt lägga in SP2 utan att ha SP1 i.

 

Men nu var det tydligen Vista det handlade om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande Vista, säger jag inte emot dig Maratonmannen, men i XP så har det fungerat för mig att direkt lägga in SP2 utan att ha SP1 i.

Även SP3 gick att installera utan att ha något tidigare SP.

I och med Vista har Microsoft ändrat på detta.

 

Service Pack 1 krävs för installationen av Service Pack 2.

 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=8ad69826-03d4-488c-8f26-074800c55bc3

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...