Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få musik-filer från CD till datorn sen till CD


Bigguy

Rekommendera Poster

Hej alla på Forumet

 

Har ett smärre problem

Vill nämligen bränna ner ca 250 CD som jag har

Inte ALLA låtar dock, bara vissa speciella av dem. Göra sk "samlingsalbum", helt enkelt skippa allt skit man ändå inte är intresserad av.

 

Har väl aldrig egentligen bränt ngt på datorn, bara ngt enstaka dokument eller ngn bild eller så och sitter ju och fnular å pillar och försöker lista ut hur man skall få över musik-filerna först till datorn och senare ner till en CD

Problemet är dock att datorn inte ens visar filerna, utan bara ngn slags "tag" där det står:

track 01

CD-ljudspår

44 byte

 

På den tiden jag "visste" ngt om datorer så såg man ju musik-filen och kunde lätt "drag-and-droppa" dit man ville, för att senare lägga den på CD och bränna men så är tydligen inte fallet längre

Antar att det här var på Windows 95/98-tiden

 

Finns det ngn inställning i Vista som jag missat och därför inte "ser" musik-filerna, eller är vista så finurligt programmerat att jag inte SKALL kunna se dem månntro?

Har kollat varenda liten meny känns det som, men inte funnit ngn lösning på problemet

Så, vad jag vill är att kunna "dra" de musik-filer jag vill till datorn och sen bränna ner dem till CD.

 

Jag har nero på min dator, kan det programmet vara till ngn hjälp?

 

Ngn som har en lösning på det här problemet så skulle jag vara otroligt tacksam!

Skriv extremt lättfattligt och pedagogiskt tack eftersom jag känner mig som en datoranalfabet när jag sitter och läser inläggen här på forumet! ;)

 

Bigguy (musikintresserad datorklant)

 

[inlägget ändrat 2010-01-13 17:00:40 av Bigguy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Du WMP installerat? Annars installera det, där kan Du rippa musik från Dina CD:n. Sen kan Du föra ut dom låter Du vill bränna till en bränningslista. Sen är det bara at "bränna På.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...