Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mail - spam???


delarosee

Rekommendera Poster

Hej! Jag sitter i styrelsen i en förening. En tredjedel av våra medlemmar har anmält sin mailadress till registret. Jag skulle vilja skicka ett mail till alla dessa personer och undrar nu vilket sätt som som är det bästa. Jag vill ju inte att det ska bli betraktat som spam.

 

Jag tänkte att "koppla dokument" skulle vara det bästa sättet, vad säger ni om det?

 

Då slipper jag dessutom lägga in dessa 1500 personer i kontakter. När jag till slut har fått mailadresser för ytterligare 3000 medlemmar så vill jag skicka mail även till dem.

 

Helena

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar det förstås inte nu, men när jag gjorde liknande saker i en förening, använde jag ett speciellt program för utskick. Lite fördelar:

Den skickar ett lagom antal mail åt gången

Varje mail ser ut att vara individuellt adresserat (man vill ju inte ha hundratals andra e-postadresser med i mailet)

Man skapar eller importerar en lista med mottagare på ett eller annat finurligt sätt.

Problemet är väl att det finns hur många såna program som helst, en del usla, en del dyra, en del bra och gratis. Jag har för mig att mitt kostade en tjuga och var gjort i Sverige.

Budgetversionen: Kan du skapa en (semi)kommaseparerad lista, kan du klistra in den i BCC (hemlig kopia) och skicka till dig själv. Då har jag för mig att det ser ut att vara adresserat till dig och varje mottagare får en enskild kopia. Men testa först!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...