Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen ljudenhet?


met_mats2

Rekommendera Poster

Har fått en dator av min svärfar som jag nu försöker göra i ordning till barnen.

 

Den klagar hela tiden på ingen ljudenhet trots att jag har ljudkort (sis 2012 audio device). Jag har försökt hämta hem drivrutiner men det fungerar ej. Använder XP.

 

Vad är felet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är felet?

Förmodligen drivrutiner. Vad gjorde du när ljudet försvann? Vad heter moderkortet eller om du har en märkesdator vad heter den.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ljudet fungerade ej när jag fick datorn, vet ej om ljudet någonsin fungerat.

 

Laddade hem gratisversion av everest, och de säger att ett ljudkort finns (se bild).

I enhetshanteraren syns ett gult utropstecken (se bild).

Kör XP professional och har externa högtalare.

 

Snälla, vad skall jag göra? Har försökt gå till SIS-hemsida och laddat hem drivrutin men ngt blir fel.

 

//Mats

 

 

 

Förmodligen drivrutiner. Vad gjorde du när ljudet försvann? Vad heter moderkortet eller om du har en märkesdator vad heter den.

 

Thomas

post-66297-126444370291_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, vad skall jag göra? Har försökt gå till SIS-hemsida och laddat hem drivrutin men ngt blir fel.

 

Bilden visar att du har ett Asus P4S533-MX moderkort. Och då är det ett integrerat SoundMax audio chip. Finns drivers på Asus support download site.

 

http://support.asus.com/download/download.aspx?model=P4S533-MX&os=17&SLanguage=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...