Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte starta server genom new game på Counter Strike!


GaMeTrAx

Rekommendera Poster

Hej, när jag försöker starta en server på Counter-Strike, funkar det inte och det står server not responding när andra försöker komma in.

Jag vill starta genom new game, jag vet att man ska skriva sv_lan 0 men det funkar ändå inte, jag har hört att man ska öppna portar om man har router och har öppnat portar men det funkar ändå inte:(

Hur ska jag göra? vore snällt om någon som vet hur man gör skriver till mig!

 

Tack på Förhand!

 

[inlägget ändrat 2010-01-08 01:13:24 av GaMeTrAx]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "öppna portar"? Man måste ju slussa trafiken till rätt dator med.

Finns ingen blockering i mjukvarubrandväggen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men man kan inte konfigurera så mycket i nod 32?

eller?

 

Jag har ingen aning om vad jag ska göra faktiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har funkat innan när jag bara hade modem, men sedan skaffade jag router och sen dess har det inte funkat.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är denna text, från guiden, som jag menar med du ska slussa trafiken till rätt dator:

Use the Device box to choose a computer to forward ports to. This box contains a list of computer names that are visible on your network. Select the application you created using the Game or Application drop down box. Then click Add to enable it.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande inte vad jag ska göra.

Jag ber om ursäkt men portar är inte min grej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Du skriver 192.168.1.1 i din webbläsare går in i din router, letar upp port forward eller liknande, öppnar portarna du ska sedan spara.

 

Kommer inte ihåg vilken/vilka portar det är.

 

Va noga med (om du har fler datorer) att du öppnar portarna till just din dator, jag har det alternativet på min dator iaf vet inte hur det ser hos dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...