Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med mina möss till datorn


holyman

Rekommendera Poster

Hej alla glada människor, jag har fått ett problem med min dator. En kväll när jag satt och spela så hörde jag det ljudet som kommer när man stoppar in en mus i datorn, och sedan dess har inge av mina musar fungerat.

 

Jag har köpt ny mus för att kolla om det var fel men det var det inte, den funkade inte heller. Sedan så kommer det fram en USB-enhet känns inte igen kommer hela tiden.

 

Snälla hjälp mig har kollat om det är fel på USB portarna men det är det inte dom kör med den senaste drivrutinerna.

 

 

Jag har en Sony latop dator som är köpt på onoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det ha varit nåt fel på musen som utlösts när du gjort något speciellt?

Vad satt du och gjorde när du hörde ljudet?

 

Det har hänt mig en gång och då visade det sig att musen var trasig och orsakade kortslutning i usb portarna. Men datorn var så gammal att jag inte brydde mig om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och spelade world of warcraft den gången. Musen började bli dålig för ibland kunde den bara svänga runt ibland. Sedan fick den ingen ström.

 

Men trådlösa musarna för ström men fåringen kontakt . Jag testade en annan mus med sladd den funkade inte heller.

 

Men det som är jobbit är att jag får en usb enhet känns inte igen hela tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se om det här hjälper. Starta Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn) och i den väljer du att den även skall visa dolda enheter. Ta bort allt som har med USB-enheterna att göra och starta sedan om datorn så är det meningen att Windows ska installera allt som har med USB på nytt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hittar musen/mössen i listan så är det en bra början. Där brukar också finnas en rubrik som heter något med USB och där kan man också ta bort enheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte hitta nått , men när jag går in på usb-styrhenter så finns det två stycken okända enhet, när jag klickar på en så står det att det finns ingen drivrutin installerat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar det som att du saknar drivrutin till själva USB-hanteringen. Den drivrutinen ingår normalt i moderkortets chipset-drivrutin. Om du har en märkesdator som Dell eller HP så är det meningen att du ska hitta drivrutinen på datortillverkarens webbsida med drivrutiner för datorn. Annars så på moderkortstillverkarens webbsida med drivrutiner för moderkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...