Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

adobe premiere pro cs3


sanoka

Rekommendera Poster

Jag har klippt och gjort klar min film i adobe premiere pro cs3. Till vad ska jag exportera den för att den ska fungera med bra kvalite i TV då när man kollar på den?

 

Jag använder en ganska gammal kamera som heter:

 

Sony Digital 8

model: DCR-TRV320E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Eftersom du inte berättar hur du tänker visa din film på TV kan jag bara ge dej de två alternativ jag kan tänka mej:

 

- kopiera filmen till kameran och ansluta kameran till TVn. Exportera i filformatet DV AVI eller det format som kameran använder, kopiera till kameran.

 

- visa en DVD med filmen på TV. Exportera filmen till DV AVI och skapa en DVD-film med ett lämpligt brännarprogram. Visa DVDn i TV.

 

Eller hur tänkte du?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har klippt klart min film och nu tänker jag bränna den till CD skiva och skicka den till någon som jag inte vet vad för TV han har...

 

Frågan lyder:

Till vad skall jag exportera den och hur ska jag bränna den för att den ska fungera bra och med bra kvalite i hans TV?

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Ursäkta att mitt svar kommer sent. Men det verkar ju vara mitt andra alternativ:

 

- exportera filmen, i min version av PP heter alternativet Movie, med formatet DV AVI, till datorn,

- bränn filen lämpligast som en DVD med ett brännarprogram, ex. Nero.

 

Din kompis kan sedan via en DVD-spelare titta på filmen på sin TV.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...