Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bild till TTF


Sinopa

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur man kan göra en bild till TTF?

Har en bild av Ubuntu loggan och vill göra den till en TTF.

 

~ Sinopa

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med TTF? Den enda filtyp jag känner till med den ändelsen är TrueType-typsnitt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat FontCreator men kan inte spara i den då det är en shareware version och den funktionen är spärrad. FontCreator är också för dyrt för mig att köpa.

 

Grejen är att jag vill göra om flera bilder till typsnitt. Något Font Creator kan göra, men kostar tyvärr en mindre formögenhet att köpa :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hejsan

 

Eftersom alla typsnitt i sin enklaste form bygger på vektorgrafik är det fullt möjligt att göra om en lämplig bild till en bokstav i en font.

 

Det finns massor av typsnitt som bygger på det här, symbol, dingbats osv.

 

Kolla med http://www.xxxxxx.se kanske kan de hjälpa dig.

 

Mvh

FrozenBeard

 

[inlägget ändrat 2010-01-14 10:40:03 av FrozenBeard]

 

 

Moderator har redigerat bort länknamnet ovan, enligt Eforums regler om reklam för egen vinning.

//gästen - Moderator för Bildredigering

 

[inlägget ändrat 2010-01-16 20:18:14 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FrozenBeard, om du jobbar på/för premediagruppen så borde:

 

1) det framgå av ditt inlägg så att man vet det och att du inte bryter mot god sed gällande regelverk kring reklam på eforum.

 

2) du verkligen veta om premediagruppen klarar av det eller ej, varför så vag i ditt inlägg? Är det bara för att inte vara så uppenbar reklam?

 

 

/Cluster

----------------------------------------------

Any fool can use a computer. Many do.

-----[ http://eforum.kicks-ass.net ]------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Cluster

 

För att svara på dina kommentarer.

 

1: Du har rätt i det att jag faktiskt är en del av Premediagruppen, men eftersom hela det här inlägget redan vimlar av länkar åt olika håll tänkte jag att det skadar inte att lägga in vår egen också.

 

Om det är så att det strider mot eforums regler så är jag ledsen för den biten.

 

2: Att veta om just den här bilden är möjlig att göra om till ett typsnitt är omöjligt att säga utan att ha sett den. Som jag nämnde så bygger ett typsnitts utseende väldigt mycket på vanliga bezierkurvor och det finns gränser för vad man kan göra.

 

Om den däremot skulle vara sådan att det går att göra om den, skulle vi göra det, utan kostnad, bara för själva utmaningen i det hela.

 

 

Mvh

FrozenBeard

Premediagruppen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att titta på den dåliga designade hemsidan till Premediagruppen, så tror jag inte att dom kunde hjälpa mig. Gör de produkter som är av lika dåliga kvalite som hemsidan, så borde de göra något som inte har med design att göra.

 

Löste dock problemet själv. Köpte Font Creator 6 pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du löst det Sinopa, och jag håller faktiskt med dig.

 

Sidorna är inte de vackraste, men för vår del handlar det här inte om design utan att kanske mer om att vi vill lära oss mer om saker och ting.

 

Och ett sätt att göra det på är att ta del av andras problem.

 

För att göra just det som du beskriver använder vi Fontographer, mest för att flytta runt specialtecken som inte går att använda i en del layoutprogram i kombination med svenska tangentbord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...