Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Byta tillbaka till svenska i Windows Media Center Edition?

matthu

Recommended Posts

God Kväll!

Gjorde en ominstallation av mitt Windows Media Edition som jag körde i svenska med tidigare. Efter installationen blev det naturligtvis engelska.

Har ändrat från eng. till sv. för några år sedan men glömt hur man gjorde. Har dock ett minne av att man fick sätta in Media Edition-skivan igen och göra någon ändring i installationen?

Någon!!

ska finnas en fil vid namn "mcelocpack_SVE.exe",

Svenska lokaliserings paketet på en av skivorna. Kör den så ska det fungera. Kan kräva att du har dotnetframework installerat först.

[inlägget ändrat 2009-12-31 13:31:57 av Charon]

Har bara Recovery CD´n Media Center 2005 med Update Rollup 2 (original).

På skivan står även tryckt under CONTENTS: "Recovery DVD/CD for operating system, supported languages Swedish"

Minns att jag först installerade Media Center engelsk version och därefter stoppade in skivan igen (tror jag) och ändrade någon inställning. Det var både enkelt och gick snabbt men hur fan gjorde jag...??

Nu var det länge sedan jag gjorde detta men jag vill minnas att jag gick in på skivan med Utforskaren och hittade "mcelocpack_SVE.exe" i ett underbibliotek.

Den finns för nedladdning för Sony VAIO-datorer här. http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/downloads/info/info.aspx?l=sv_SE&url=Vaio/OS/mcelocpack_SVE.exe&m=VGN-FE21B&ip=mcelocpack_SVE.htm

[inlägget ändrat 2009-12-31 17:57:37 av Charon]

[inlägget ändrat 2009-12-31 17:57:54 av Charon]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...